/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Skifte drev og andet i bærbar.
Fra : HrBobben
Vist : 511 gange
100 point
Dato : 21-10-05 21:17

Da Jeg overvejer at købe en bærbar, og er fuldstændig Newbie inden for dette har jeg lige et par spørgsmål. Jeg har kigget på et par brugte, men der mangler DVD-brænder i dem. Kan man skifte det eksisterende drev til en brænder ligesom i en stationær PC? Og samme problematik med HD.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 21-10-05 22:06

De tynde HD er der to slags af i tykkelsen, men længde x bredde er den samme.

Kommentar
Fra : morten_m

Dato : 21-10-05 22:16

Jeg vil ikke anbefale brugte bærbar hvis de er meget over et års tid gamle, pga den korte levealder for en bærbar. Så hellere købe en ny.

MvH Morten

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 110 point
Dato : 21-10-05 22:25

Problemet med CD-rom / brænderen er, at det ofte er tilpasset den enkle model. Den synlige dør, er ret forskellig fra mærke til mærke, og vel sagtens fra model til model.
Min bærebare har både udkast knappen og volumen til forstærkeren siddende i døren.
Hvis du vil være sikker på noget der virker, så køb en hel ny. Harddisken kan du godt skifte selv, men frarådes hvis du er så newbie't. Det er meget kompakt når først du får åbnet for "madkassen" (Hvis min madpakke var lige så tæt pakket, ville det være biksemad! )

Kommentar
Fra : akaup

Dato : 22-10-05 13:44

Vil også kun anbefale at købe en _ny_ bærbar!
Prøv at se på priserne på brugte bærbare på dba.dk og sammenlign med hvilke specifikationer man får ved køb af ny (men billig) bærbar. Det kan ikke betale sig med mindre man har fået et virkeligt godt tilbud! Skal man oven i købet til at skifte evt. dele ud bliver det først rigtigt kostbart.
Mvh. Akaup.
PS: Overvej evt om en ekstern dvdbrænder er noget for dig hvis du alligevel falder for en brugt uden brænder.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 23-10-05 16:37

Hvad skal du bruge din bærbare til.
Prisen svinger meget.
Hvis den skal bruges til spil skal du aldrig købe en brugt.
Og hvor meget vil du være villig til at ofre på en bærbar. Ny eller brugt.

Godkendelse af svar
Fra : HrBobben

Dato : 31-10-05 10:12

Tak for svaret severino.