/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
FAT 32 og NFTS SYSTEM
Fra : eatfinn
Vist : 508 gange
120 point
Dato : 29-10-02 17:43

Hej, jeg kører med Fat 32 på mit C-drive og NFTS på mit d-drive ( tom pt.)
Kan man konvertere NFTS til FAT 32 og hvordan? ( skal jeg format igen - helst ikke)
Jeg har kørt test på www.pcpitstop.com som siger: FAT 32 på både C og D-drive
er bedst.
Hvad gør jeg....

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-10-02 17:57

Hej eatfinn

Jeg tror du kan benytte et program der hedder partitionmagic, jeg er dog ikke helt sikker.

Måske andre kan bekræfte det ?

mvh srhansen

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-10-02 18:12

Hej Eatfinn,

som SRHansen skriver ka' du bruges Partition Magic... den ka' konvertere fra Fat32 til NTFS uden at skulle formatere og derved miste sine data'er...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Ragman_dk

Dato : 30-10-02 12:57

Hej Eatfinn

PartitionMagic er udemærket, men du kan jo blot stille dig i prompten
og skrive følgende:
convert D: /fs:NTFS
convert.exe vil nu forsøge at konvertere dit FAT til NTFS.
Mvh.
Rag

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 13:07

Til Rag.
Ja, godt nok men jeg ville jo convertere NTFS til FAT,
er det så convert D:/fs:FAT
Jeg prøver ikke før det er bekræftet !!!

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 13:08

Til Rag.
Ja, godt nok men jeg ville jo convertere NTFS til FAT,
er det så convert D:/fs:FAT
Jeg prøver ikke før det er bekræftet !!!

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 13:08

Til Rag.
Ja, godt nok men jeg ville jo convertere NTFS til FAT,
er det så convert D:/fs:FAT
Jeg prøver ikke før det er bekræftet !!!

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 13:09

Til Rag.
Ja, godt nok men jeg ville jo convertere NTFS til FAT,
er det så convert D:/fs:FAT
Jeg prøver ikke før det er bekræftet !!!

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 30-10-02 13:18

Hej Ragman,

også uden at formattere så der mistes data?

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : kanjegik

Dato : 30-10-02 13:41

Du skriver at dit D-drev er tomt (NTFS) - Hvad er der så i vejen med en reformatering?

Mvh

Accepteret svar
Fra : strarup

Modtaget 120 point
Dato : 30-10-02 14:00

Hej Eatfinn,

jeg ka' se jeg vist har misforstået noget her...
havde også opfattet at du ville konvertere til NTFS... det er nu både hurtigere og mere sikkert end Fat32...

men den eneste måde jeg kender hvorpå man ka' konvertere fra NTFS tilbage til Fat32 uden at skulle formattere, er vha. Partition Magic... og så jeg der dog stadigvæk en lille bitte risiko for at der ka' mistes data...

men som kanjegik skriver, når det drev hvorpå der er NTFS er tomt, og det ska' konverteres... tja... så ka' en formattering vel være ligemeget...

mvh.

Strarup

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 30-10-02 14:16

Hej Eatfinn

Det spørgsmål, du stiller, har allerede været oppe at vende og ser ud til at være blevet fyldestgørende besvaret her:
http://www.kandu.dk/dk/spg/7375

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 14:20

Tak til Strarup.
Så skal jeg jo have mit c-drive konverteret til NFTS,... og sikkert
med Partition Magic ! Men det er hvis for fagfolk, ikke for en
amatør som mig.

mvh.
Eatfinn

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 30-10-02 17:04

Hej eatfinn
Hvad for et drev mener du så?
I dit første indlæg skriver du konvertere fra NTFS til FAT32, og så må man jo gå ud fra at du mener d-drevet.
Men nu siger du det er C-drevet du vil have konverteret, så skal du bare bruge den kommando som Ragman skrev om (convert)
Fra FAT32 til NTFS er ingen problem, det er den anden vej der lidt svært
Mvh. Jan E. Johansen

Kommentar
Fra : alsborgit

Dato : 30-10-02 17:06

Hej eatfinn
Hvad for et drev mener du så?
I dit første indlæg skriver du konvertere fra NTFS til FAT32, og så må man jo gå ud fra at du mener d-drevet.
Men nu siger du det er C-drevet du vil have konverteret, så skal du bare bruge den kommando som Ragman skrev om (convert)
Fra FAT32 til NTFS er ingen problem, det er den anden vej der lidt svært
Hvis du vil køre windows 2000 eller XP er NTFS det bedste
Mvh. Jan E. Johansen

Godkendelse af svar
Fra : eatfinn

Dato : 30-10-02 17:22

Tak for svaret strarup.