/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Åbning af blokerede filer i Outlook
Fra : Brassovitski
Vist : 727 gange
150 point
Dato : 21-10-05 18:48

Hej
Jeg er lige begyndt at bruge Outlook i stedet for Outlook Express, men har lidt vrøvl med sikkerehdsindstillingerne. Jeg har f.eks. modtaget en mail med en vedhæftet .inf fil, som er blevet blokkeret af Outlook. Hvordan kan jeg tiltvinge mig ret til at åbne/gemme filen. jeg bruger Outlook version 2002 med SP3. Og der er ingen mulighed for under funktioner-->indstillinger--->flueben i bloker vedhæftede filer eller sådan noget lignende, som der er svaret i forskellige andre indlæg desangående. Jeg har læst noget i hjælpen omkring sikkerhedsniveau 1 og 2, men kan ikke finde disse indstillinger noget sted.

Accepteret svar
Fra : Paulus1

Modtaget 160 point
Dato : 21-10-05 19:40

Der er åbenbart mange andre end dig der har haft problemet, og der er ikke nogen let løsning.
Det ser ud til, at du skal ændre i registreringsdatabasen.

Her er et link til fremgangsmåden (på engelsk):
http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1027567,00.asp

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 19:41

Gem filen på computeren.
Klik på Start og Denne computer, og gå til den fil, du har gemt.
Højreklik på den fil, du har gemt, og klik derefter på Egenskaber.
Klik på Fjern blokering nederst i dialogboksen.

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-10-05 02:07

Til Paulus1:
Det virker lidt mærkeligt at man skal tillade filer under level 1, da filextensions i level 1 normalt er dem der spærres??
Jeg har ikke afprøvet det endnu. Der må være en lettere måde, eller får MicroSoft høvl igen. Det er sku' ikke dem der
skal bestemme hvilke filer jeg vil tillade eller ej.

Til miritdk:
Øhhhh! Hvordan gemme filen når den ikke er på listen af vedhæftede filer????????????????????
Når jeg åbner mailen, vælger filer og vælger gem vedhæftede filer er den blokerede fil ikke med på listen.

Godkendelse af svar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-10-05 03:28

Tak for svaret Paulus1.
Det fungerer helt fint, når man gør som der beskrives i det link du har lagt op.
Men det er da godt nok bøvlet. Jeg sender lige en skideballe til Microsoft.
Hvis de kan foreslå en nemmere metode vender jeg tilbage.