/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med Chrysler Neon?
Fra : kpm10
Vist : 1131 gange
50 point
Dato : 29-10-02 15:11

Hej, er der nogen der har nogle erfaringer eller kender noget til en Chrysler Neon, jeg har nemlig overvejet at købe sådan en, da man faktisk får ret meget bil for pengene!

Håber i kan hjælpe!

Kristian

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-02 15:59

Hej Kristian

Her kan du læse en noget kras bedømmelse af Chrysler Neon:
http://www.mandagsbil.dk/asp/oversigt/oversigt.modeller.asp?Bilmodelld=475
Klik på "Læs mere" oppe til højre på siden for at komme videre i teksten.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-02 16:04
Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-02 16:12

Nå, det er det åbenbart ikke meningen, at du må se.

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-02 16:20

Men så gør vi sådan:
http://www.mandagsbil.dk/default.asp
Klik derefter på "Vis mandagsbiler" øverst til venstre og find så Chrysler Neon...

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 16:38

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:mwwv9.192715$Qk5.6688211@news010.worldonline.dk...
> Hej, er der nogen der har nogle erfaringer eller kender noget til en
> Chrysler Neon, jeg har nemlig overvejet at købe sådan en, da man faktisk
> får ret meget bil for pengene!

Man får en fin bil.

> Håber i kan hjælpe!

Jeg kan da prøve :)

Min bror har en 1996 med Aut.gear der har rullet knap 190.000Km.
Han har haft to problemer med den i de 2½år han har haft den :

1.knækket/revnet vipparmsbro pga. boltene var gået løse.
Han udskiftede selv delene der faktisk var forbavsende billige - under
1000,- for en "bro" og 2 stk låseplader.
2.Utæt pakning i gearkassen mellem gearkasse og converter som blev skiftet
på garantien.

Ellers ingen problemer - en dejlig bil, hvis udseende kan diskuteres (
Corolla look-a-like) - men opvejes så rigeligt af de fine køreegenskaber.

Der forekommer vindstøj ved 140+Km/t pga. dørenes "frameless design"

Jeg synes det er en dejlig vogn at køre i......
--
Brian Sørup
Chevy Camaro 454
Mazda 626 2,0 GLX

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-10-02 21:21

"kpm10" <kpm10.news@kandu.dk> wrote in message
news:mwwv9.192715$Qk5.6688211@news010.worldonline.dk...
> Hej, er der nogen der har nogle erfaringer eller kender noget til en
> Chrysler Neon, jeg har nemlig overvejet at købe sådan en, da man faktisk
> får ret meget bil for pengene!
>
> Håber i kan hjælpe!
>

Jeg har selv haft en Chrysler Neon fra 1996, og havde kørt 140.000 km. inden
jeg solgte den, til et familie medlem.

Jeg har gennem de små seks år jeg har haft den, været utrolig glad for den,
og har kørt mange ture ned gennem Europa, inklusive bjerg ture...

Du siger det selv. Du får rigtig meget bil for pengene, og meget kvalitet.
Gennem de 5 år jeg har haft bilen, har jeg gjort mig følgende erfaringer.

1) Toppakningen gik ved omkring 96.000 km, og blev lavet i Sverige for under
det halve af hvad de tager her i landet. Jeg fik lavet den store service
samtidigt.

2) Ny køler, da rillerne foran begyndte at falde ned, på grund af korrosion.
I realitetn var det ikke nødvendigt at skifte denne, da den sikkert kunne
køre 50.000 km mere med den. Jeg valgte at gøre det, da jeg fik et godt
tilbud, og fordi at jeg ikke gad have problemer med kølesystemet oppe i
alperne .

3) Bilen har frameless vinduer, og det kan komme til at larme en hel del,
når man køre stærkt på motorvejen. Man skal sørge for at de er stramt godt,
så hjælper det lidt.

4) Det er ikke den bedste bil at side i kø i med manuelt gear, da den er
meget hård i gearne... men man lære hurtigt at arbejde med koblingen.

5) Udskiftede bøsninger foran.

Sørg for at checke om den er godt rustbeskyttet, og at den er holdt godt...
få den eksempeltvis gennem en fuld FDM test.

Jeg har igen valgt Chrysler, og købte en Chrysler Stratus 2,5 V6'er.

Mvh.

Kommentar
Fra : carstenLM

Dato : 12-11-03 05:12

Husk at bilen fra ny også var billig! Jeg kender én der havde en Neon, han gav for den skrabede udgave 160.000,- fra ny. De kørte med campingvogn, men inden skaulle den jo have et træk monteret. Det måtte de på Chrysler udskifte 3 gange før det ikke bøjede mere og de endte med et træk fra USA. Jeg husker de havde problemer med el i bilen startspærre og blinklys. Men bilen trækker godt og ligger vist rigtigt godt på vejen!

mvh.