/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Erfaringer med VW tdi motor 90/110 i Gol~
Fra : gti
Vist : 421 gange
80 point
Dato : 26-07-01 13:56

Hvilke gearkasser kan bruges??
Hvad med told og skat??
Syn??
Nogen der har erfaringer med det...så tøv ikke med at svare
M.v.h
Søren N
´85 golf 2 gti med 16v motor...

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 80 point
Dato : 27-07-01 12:43

Da du ikke har fået svar endnu ville jeg skrive til en VW med værksted

http://www.vw.dk/frameset_finddinforhandler.html

og høre om det kan lade sig gøre. Lad som om du er potientiel køber og forhør dig om hvordan og hvorledes inkl. priser. Når du har den viden du skal bruge så lav det selv eller find en billigere mekaniker. Det e rmåden at gøre det på ;)

Kommentar
Fra : gti

Dato : 27-07-01 17:41

Jeg ved det kan lade sig gøre rent praktisk!! spørgsmålet er om det kan lade sig gøre at få den synet og om der skal betales afgift...
Jeg regner ikke med at det vi blive noget problem at få den synet hvis jeg kun smed TDI motoren i og beholdte min nuværende gearkasse!! eller smed en gearkasse i fra en golf2GTD da den er identisk pånær gearingen(men kan den holde??)....
Da Jeg har en golf 2 112 hk gti, må lægge en motor i med 20% større ydelse ,men den må ikke svine mere en den orginale motor(co2)...problemet er at min nuværende gearkasse muligvis ikke kan holde til over 210 nm som en 90 hk tdi motor har og desuden er den ikke højt nok gearet så min topfart vil blive lav da en diesel ikke kører med så mange omdrejninger som en benziner....Jeg har ødelagt et differentiale med en 9a gearkasse orginal gti 8v... nu har jeg en 2y orginal fra 16v... + jeg har monteret en 16 v motor 129hk men det er en længere historie...
m.v.h
Søren N