/ Forside/ Teknologi / Udvikling / PHP / Spørgsmål
10  Interkril.. 1146
nyhedsmail fra admin og insert i Nyhed D~
Fra : sabumnim
Vist : 821 gange
10 point
Dato : 21-10-05 16:20

Hej

Er næsten NoobY i PHP og mangler lidt svar på et spørgsmål.

Hvis jeg fra Admin skal udsende en nyhedsmail via en mailiste, som er lavet og samtidig skal have mulighed for at vælge at postere teksten og overskriften i min DB under "nyheder" som så posteres på forsiden (frontend)....hvordan gøres dette så?

En anden forklaring :0)

Min nyhedmail kan sendes ud til tilmeldte brugere på siden, via udtræk fra DB -> Maillistebrugere.
Når der sendes en nyhedsmail ud, skal der i bunden være en "afklik her og vis som nyhed på frontend" med en Check button.

Hvordan gøres dette?

Er det noget med at lave to If sætninger inde i hinanden, hvor den ene sender nyhedsmailen afsted og den anden If sætning responderer på et "klik af" og inserter hermed sig selv i DB - > nyheder?

Har ikke så mange point da jeg netop er tilmeldt, men håber på et fornuftigt svar alligevel :0)

Mvh.
Sabumnim

Accepteret svar
Fra : Angband

Modtaget 10 point
Dato : 23-10-05 12:53

Det er helt rigtigt... et eksempel:

læs eventuelt her om funktionerne jeg bruger:

http://www.webcafe.dk/artikler/php/mail/
http://dk2.php.net/manual/en/ref.mail.php

http://dk2.php.net/manual/en/function.mysql-fetch-array.php

Det kunne se sådan ud:

Observer:
Husk at indsætte logind kode.

<?php

//LOG PAA

$mysql_resultat=mysql_query("select mail from maillistebrugere") or die(mysql_error());

if($_REQUEST['sendmail'])
{
while($resultat = mysql_fetch_array($mysql_resultat))
{
mail ( $resultat['mail'],
$_REQUEST['overskrift'],
$_REQUEST['indhold']);
}
if($_REQUEST['frontend_nyhed'])
{
mysql_query("
inser into nyheder(
overskrift,
indhold,
dato
)
values(
'".$_REQUEST['overskrift']."',
'".$_REQUEST['indhold']."',
now()") or die(mysql_error());
}

?>

Godkendelse af svar
Fra : sabumnim

Dato : 23-10-05 15:24

Hej Angband.

Det var netop sådan lignende jeg havde forestilliet mig det.

Tak for hjælpen

/Sabumnim

Kommentar
Fra : sabumnim

Dato : 23-10-05 15:26

Spørgsmålet lukkes

Kommentar
Fra : sabumnim

Dato : 28-10-05 11:25

Hej igen

Har lige et lille spørgsmål for jeg modtager en fejl:
You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near '' at line 6

Min kode ser sådan ud:

<?
if ($_POST[op] != "send") {
print "<form method=\"post\" action=\"$_SERVER[PHP_SELF]\">
<span class=\"broed\"><strong>Emne:</strong><br />
<input type=\"text\" name=\"subject\" size=\"30\" /></span><br />
<span class=\"broed\"><strong>Besked:</strong><br />
<textarea name=\"message\" cols=\"50\" rows=\"10\" wrap=\"virtual\"></textarea>
<input type=\"hidden\" name=\"op\" value=\"send\" />
<p><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Send nyhedsmail\" /></span>
<p><input name=\"frontend_nyhed\" type=\"checkbox\" value=\"frontend_nyhed\" /></p> <!--denne checkbox har jeg selv lige indsat og jeg formoder det er den der skaber problemer. Desværre kan jeg ikke gennemskue hvad problemet er-->
</FORM>";
} else if ($_POST[op] == "send") {
if (($_POST[subject] =="") || ($_POST[message] == "")) {
   header("Location: sendmail.php");
   exit;
}
require_once "../connexion.php";
$sql = "SELECT email FROM maillist";
$result = mysql_query($sql,$conn) or die(mysql_error());
$afsender_navn = 'Projekt waterfront';
$afsender_email = 'admin@waterfront.dk';
$headers = 'From: "'.$afsender_navn.'" <'.$afsender_email.'>
Reply-To: "'.$afsender_navn.'" <'.$afsender_email.'>;
X-Mailer: PHP/'.phpversion().';
Content-Type:text/plain; charset="iso-8859-1";';
while ($row = mysql_fetch_array($result)) {

   $email = $row['email'];
   mail("$email", stripslashes($_POST[subject]), stripslashes($_POST[message]), $headers);
   print "<span class=\"broed\">Nyhedsbrev sendt til: $email</span><br />";
}
if($_REQUEST['frontend_nyhed'])
{
mysql_query("INSERT INTO news(
   overskrift, indhold, dato, id )
values(
'".$_REQUEST['overskrift']."',
'".$_REQUEST['indhold']."',
now()") or die(mysql_error());
}

?>