/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Ane Marie Og Christiane Århus/København?~
Fra : maya123
Vist : 508 gange
100 point
Dato : 21-10-05 15:42

Hejsa
Jeg har lige et par løse tråde som jeg forgæves har forsøgt at løse, så nu prøver jeg her på kandu.dk

Ane Marie Og Christiane Århus/København?? Mor og datter.

Ane Marie Petrine Petersen/Anne Marie Petrine Petersen
f. uægte. Jeg mangler 20 år af hendes liv, møder hende først da hun bliver gift med Lars Isak Rasmussen i København i 1882. Sankt. Johannes sogn, København, Denmark

BIOGRAFI:
Dette fra en anden der har set i kirkebogen for mig:

Kirkebog for Århus Vor Frue Sogn:
Født 27de Januar 1863
Anna Maria Petrine Petersen
Hjemmedøbt 17de Marts 1862 (der står 1862, men der skulle stå 1863) af provst
Bendix
Ugift Christianna Larsen, 22 Aar, fra Langeland.
Inlogeret hos Enkemoderen (mener jeg der
står)Matthiasen paa Vestergade(tror jeg der står). Som
Barnefader: Slagtersvend Johan Petersen her i Byen
(tror jeg der står).
Der er ingen faddere nævnt.
Moderen opholdt sig 10 maanedersdagen før fødslen paa
?gaard (jeg kan ikke læse hvad gården hedder) i
Brabrand (mener jeg der står) Sogn.

Ps. Domsognet eller Domkirkens sogn: Den rigtige
betegnelse er Århus Domsogn.

BIOGRAFI: NYT NYT Thousgaard lå i Brabrand Sogn.

Hvor har Ane Marie været og hvor mon hendes mor Christiane Larsdatter skal findes.
Jeg har bagud (før 1863), lidt fra Langeland om Christiane, men mangler fra 1863 og til Christianes død.

Jeg har forgæves søgt på DIS i over et år for at få en til at lave et opslag på LAV omkring en evt. faderskabssag vedr. Ane Marie. Desværre forgæves. Så jeg har heller ikke noget på Ane Maries far.

Mvh Maya

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 21-10-05 16:25

Kan moderen være hende her?
Fodslette er jo på Langeland, Svend
"
LARSDATTER, Christaine   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   6 Jan 1855
   Christening Date:   1 Apr 1855   Recorded in:   Fodslette, Svendborg, Denmark
         Collection:   Fodslette; Den Danske Folkekirke
   Father:   Lars CHRISTENSEN
   Mother:   Marthe MADSDR
"

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-10-05 16:28

Hej Svend
Nej som skrevet har jeg fra før hun rejste til Århus, ikke alt men faderen skulle hedde Lars Rasmussen. Han er udlagt
Mvh Maya

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-10-05 16:31

Altså både Ane Marie bliver gift med en Lars Isak Rasmussen i København og Christiane havde en udlagt far, Lars Rasmussen fra Langeland.

Kommentar
Fra : maya123

Dato : 21-10-05 16:31

Altså Ane Marie bliver gift med en Lars Isak Rasmussen i København og Christiane havde en udlagt far, Lars Rasmussen fra Langeland.

Annuller spørgsmålet
Fra : maya123

Dato : 01-01-06 20:35

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullere derfor dette spørgsmål
Jeg mangler mere om spørgsmålet, men vil tage det op når jeg har fundet mere i folketællingerne på arkivet.
Tak og Godt nytår