/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
DIVX til Dvd-fil
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 313 gange
20 point
Dato : 21-10-05 11:36

Hej..

Jeg har en Divx fil til at ligge, som jeg egenligt gerne ville have lavet om til Dvd-fil, sådan jeg kan brænde den ned på en Dvd skive..

Nogle der ved hvilket program man bruger til det? Det skal være et gratis program..

Mvh Simon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 12:35

Hvorfor vil du dog ændre den - divx er da et udmærket format - den bliver ikke bedre at at den fylder 4 gange så meget.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-10-05 12:46

han vil nok gerne kunne se den på dvd'en, det tror jeg da.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 12:56

Muligt, men de fleste DVDafspillere idag kan også klare DivX - det er jo blot et komprimeret format som mp3.

Men "simon" - lad høre hvorfor du vil ændre den.

Jeg tvivler på du finder et program der uden videre kan konvertere den uden først at konvertere til et andet format, og tabet bliver for stort.

Og så er der vist noget med at DivX som det eneste er forbudt at konvertere - jeg er nu ikke helt sikker, men mener at have læst det et eller andet sted og det er nok derfor der ikke findes programmer der gør det direkte.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-10-05 13:10

Jeg synes stadig det er de færeste dvd afspillere, der kan klare formatet divx.
Man skal give omkring en 900 kr for en dvd afspiller, der kan klare divx.

men sig endelig til, hvis du finder en dvd afspiller der er billig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 13:16

Jeg aner jo ikke noget om hvilken afspiller "simon" har......
Det er derfor jeg spørger om - hvorfor.

Som sagt bliver filmen IKKE bedre af at blive konverteret.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 21-10-05 14:00

(Som sagt bliver filmen IKKE bedre af at blive konverteret.) Nej det giver jeg dig ret i

men Jeg tænker bare at fordi han vil konvertere dem er fordi han vil de dem på sin dvd afspiller.

Kommentar
Fra : Brommi

Dato : 21-10-05 15:37

Der kan være mange grunde til at lave den om til alm-dvdr.. jeg hopper lige på tråden fordi jeg også skal finde et sådant program.. jeg kan give et eksempel.. jeg har et afsnit af dks værste handyman som en af mine venner skal se.. men hans gamle dvd afspiller kan ikke afspille divx.. og han vil ikke ofre ca 1k på en ny... forståeligt... Det er nok noget i samme stil mht "the evil bongs problem"

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 21-10-05 16:06

Jeg skal bruge det fordi jeg skal brænde en DIVX fil ned på en Dvd-r skive, fordi vores dvd'r er for gammel til at kunne spile divx

Mvh Simon

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 16:11

Okay

Er divx filen ikke blot en xxxxx.avi fil ?

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 21-10-05 16:19

Refi --> jo..

Kommentar
Fra : The_Evil_Bong

Dato : 21-10-05 16:19

Refi --> jo..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 16:20

Her har du nok en bedre forklaring end jeg kan skrive

Og tag dig nu ikke af at det er fra piratgruppen - der er ikke nogety ulovligt

http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=120

Men kort og godt skal den konverteres til VCD (programmet ligger i guiden)

Der er ingen grund til bagefter at konvertere til DVD (det fylder alt for meget og kvaliteten bliver ikke bedre)

VCD kan afspilles på ALLE afspillere.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 16:22

PS. Du skal jo have divx codec på komputeren, men det har du vel også

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 16:25

Iøvrigt vil jeg da råde dig til at se filmen på komputeren efter konverteringen men INDEN du brænder den, så du evt. kan ændre lidt i indstillinger hvis kvaliteten ikke er iorden (der er jo ingen grund til at spilde en cd/dvd hvis du ikke mener resultatet er godt nok.)

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 18:46

Prøv at se denne guide! Den bruger freeware tools!
http://www.afterdawn.com/guides/archive/avi_to_dvd_avi2dvd.cfm

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 23-11-05 17:23

Hej

Winavi er et godt program til at konvertere med. og det kan ta' næsten alle formater