/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Pixel shader 1.4
Fra : Kloffer
Vist : 381 gange
50 point
Dato : 21-10-05 01:04

Hvordan kan man se om et grafikkort undersøtter pixel shader 1.4 ?
Vh
Kloffer

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-10-05 12:00

Kunne du evt ha skrevet hvad for et kort det drejer sig om?

Hvis det er et Nvidia så prøv
http://www.nvidia.com/page/products.html
og find kortet og læs om det.

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 21-10-05 12:36

Det var et generelt spørgsmål som ikke gik på et bestemt kort.
Den side du linker til har ingen grafikkort.
/kloffer

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-10-05 16:45

Nej, den linker til det firma som laver chipsettet til grafikkortet, og det er chipsettet som skal understøtte Pixel Shader og ikke fabrikanten af kortet som bestemmer det.
Udover det ved jeg ikke lige om der findes noget som kan teste om et kort understøtter det.
Måske noget som 3D-Mark 2005

Kommentar
Fra : Kloffer

Dato : 21-10-05 17:47

Hmm. Det kan ikke give points. Det er for tyndt.
Der findes en hjemmeside hvor du taster navnet på dit grafikkort - trykker enter - og vupti - kan du se hvilken version af shader det understøtter.
Har muligvis relation til battlefield-hjemmesider, da BF2 kræver shader 1.4.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 22-10-05 10:11

Jeg er her ikke for at få point.
Jeg er her for at hjælpe folk.
Jeg har pt. 1380 point og har intet at bruge dem til.