/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Drag and drop - XP sp2
Fra : oleeliassen
Vist : 517 gange
200 point
Dato : 20-10-05 21:11

Når jeg trækker en eller flere filer til en anden mappe, kopierer den blot filerne til den pågældende mappe i stedet for at flytte dem til mappen som den gjorde tidligere. Er der nogle der kan fortælle mig hvordan jeg får den til at flytte (klippe) filerne til den pågældene mappe?

-Ole

Kommentar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 20-10-05 21:18

Højreklik på filen og vælg Klip, gå til den nye mappe og vælg Sæt ind.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:20

Hr. Arne Jakobsen.

Dit bud på en løsning har INTET me DRAG AND DROP at gøre, som jeg skriver i overskriften......

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 21:29

du markerer filen og går ud i venstre side og bruger " flyt denne fil" og så er det i orden

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 21:30

ps det kan du gøre med en hel mappe osv også

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:35

Det er jeg klar over miritdk, men det kan jeg jo så ikke aligevel pga. ovenstående problem

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 21:41

du er sikker på at få flyttet filerne fra det ene sted uden at de blot bliver kopieret hvis du benytter den nemme metode jeg beskrev - hvis du trækker lægger de blot en kopi under alle omstændigheder

- så hvad er egentlig problemet ????????? Det er jo blevet gjort langt nemmere netop med flyt funktionen

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:46

Problemet er at tidligere flyttede jeg filerne ved at trække dem, nu kopiere jeg dem blot. Jeg vil have dem til at blive flyttet igen og desuden virker din metode ikke hvis filerne ligger på skrivebordet, hvilket er mit primære downloaddirektiv for derfra at sortere dem til de respektive mapper

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 21:49

fra skrivebord - højreklik og send til dokumenter - derfra marker og flyt (ikke kopiere) hvorhen du vil

det er ikke smart at bruge skrivebordet medmindre det direkte forlanges pga et eller andet der lige og absolut skal gøres sådan

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 21:54

Ligger mapperne på et andet drev/partition? Så skal du holde Crtl nede når du flytter filer!

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 210 point
Dato : 20-10-05 21:55

Du kan jo osse trække med højre museknap nede istedet for venstre og så få flere valgmuligheder!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 21:57

tedd jeg synes bestemt du skulle gå iseng

den havde jeg da lige glemt lol

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:58

Det gør de ofte tedd. Men jeg har lige prøvet at holde Crtl nede og den kopiere stadigvæk kun

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:58

Det gør de ofte tedd. Men jeg har lige prøvet at holde Crtl nede og den kopiere stadigvæk kun

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 21:58

Det gør de ofte tedd. Men jeg har lige prøvet at holde Crtl nede og den kopiere stadigvæk kun

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 22:00

tedd skriver højre museknap og brug så for eks flyt hertil - den er til ug + og slange - ikke til at snige sig udenom lol

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 22:03

Den med at trække med højre museknap nede kendte jeg ikke og den løser jo NÆSTEN problemet
Men underligt at den er begyndt at kopiere når den førhen flyttede filerne..

-Ole

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 22:23

ja kunne lyde som lidt rod i din registreringsdatabase!

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 22:28

Kan det løses med en regcleaner og er der en bestemt der kan anbefales?

-Ole

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 22:38

prøv lige:
kontrolpanel > hjælp til handicappede>mus>indstillinger>her er lidt mulighedder

ellers i hjælp og søg på "flytte filer"

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 20-10-05 22:43

Har lige prøvet Eyvind. Der var desværre ikke noget hjælp at hente.

-Ole

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 22:53

hvis tedds løsning med at trække med højre museknap og VÆLGE FLYT HERTIL ikke virker - så - hmmmmmm - skal den sq da

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 22:57

Måske med en gendannelse tilbage til det virkede?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 22:59

ole har du overset at hvis du trækker så skal du lige klikke med højre tast ?????

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 23:07

Hvis du er på skrivebordet - så skal du kunne flytte rundt på mapper.
De skal også kunne smides i en anden mappe.
Kan du flytte mapper - eller er de låst i arranger automatisk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 23:12

eyvind hvad skulle det gøre forskel ?????????????? (har lige testet og det er da sag samme )

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 23:16

Ja men hvis mapperne heller ikke kan flyttes - er der måske låst et sted.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 23:18

Hvis du trækker et element, mens du trykker på den højre museknap, kan du flytte, kopiere eller oprette en genvej til filen på den nye placering.
Hvis du vil kopiere elementet i stedet for at flytte det, skal du trykke på CTRL og holde den nede, mens du trækker.
Hvis du trækker et element til en anden disk, bliver den kopieret og ikke flyttet. Hvis du vil flytte elementet, skal du trykke på SKIFT og holde den nede, mens du trækker.
Hvis du trækker et program til en ny placering, oprettes en genvej til det pågældende program. Hvis du vil flytte et program, skal du højreklikke og derefter trække programmet til den nye placering. Du skal være logget på som administrator for at flytte et program.
eller
Åbn Mus i Kontrolpanel.
Marker afkrydsningsfeltet Slå Kliklås til under Kliklås under fanen Knapper.
Klik på Indstillinger for at ændre, hvor lang tid du skal holde museknappen nede for at indstille Kliklås.
Bemærk!

Klik på Start, peg på Indstillinger, klik på Kontrolpanel, og dobbeltklik derefter på Mus, hvis du vil åbne Mus.
Med Kliklås kan du markere tekst eller trække en fil uden at skulle holde museknappen nede, mens du gør det.
---------------------------------------

du har muligvis ikke slået musetaster til ????????
-----------------------------------

prøv at gå i start - hjælp og support og skriv trække - der får du en masse muligheder

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 00:08

Altså stop nu lige.

Hvis du blot trækker en fil fra et sted til et andet på samme drev - bliver den blot kopieret (såden har XP ALTID været)
Trækker du den til et ANDET drev bliver den flyttet (det er derfor du har højrefunktionen)

Ellers er du nødt til at klippe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 00:10

Rettelse - den kopierer også kun når den trækkes til et andet drev.....

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 21-10-05 00:17

Min mus mover altså, refi, hvis det er på samme drev

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 00:31

Da ikke hvis du blot markerer filen og trækker med venstre musetast (i XP)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-05 00:33

Sorry - det er sent......

Selvfølgelig flytter den på SAMME drev......

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 00:38

lullabye refi - håber søvnen gavner dig

og nat til alle

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 10:26

ALTSÅ..... læg en tilfældig fil - et billede for eks - to gange på skrivebordet - prøv så at trække det ene som du er vant til - over i en mappe - prøv så at højreklikke og trække den over i mappen med det andet - der får du valget flyt hertil - så skulle det være på plads

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 22-10-05 12:05

Tak for svaret tedd. Det virker jo efter hensigten når jeg højreklikker

-Ole