/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvem kender Anna Michaeline Margrethe St~
Fra : 2601
Vist : 1129 gange
410 point
Dato : 20-10-05 17:08

Anna Michaeline Margrethe Stockfleth , født 1802 i Nykøbing Falster og døbt 24 juni 1802 i Nykøbing Falster. Datter af Stiftslandinspektør over Lolland Falster Eggert Christopher Stockfleth og hans 3. hustru Frederikke Kløcker.

I folketælling 1845, Folketælling - 1845
Thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Storgade, , , 58,
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv, Fødested

Anton Vittendorff, 58, Gift, districtscirrurg, Frederikssund,
Frederiksborg Amt
Bettye Vittendorff, 52, Gift, hans kone, Kiøbenhavn
Frederiche Vittendorff, 20, Ugift, deres datter, Thisted
Anne Michaline Stochfleth, 40, Ugift, huusjomfrue, Nyekjøbing Falster NB.

er hun Ugift og husjomfru.

Derefter forsvinder hun.

Hvor er hun død???

på forhånd tak

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-10-05 10:25

Det eneste jeg hidtil har kunnet finde er, at hun allerede 1834 er i Thisted. Hun har altså været "Huusjomfrue" for Anton Peter Vittendorff, Krigsraad og Districtslæge, både i dennes 1. ægteskab med Ane Elisabeth Lund, og i hans 2. ægteskab med Bettye Vittendorff. Måske man kan "spore" Anna/Anne Michaline ved at finde Anton Peter Vittendorff ?
--------------------------------------------------------------------------------
Samtlige personer i husstanden

Thisted, Hundborg, Thisted Købstad, Store Gade, , , 52, FT-1834
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Anton Peter Vittendorff, 48 , Gift, , Krigsraad og Districtslæge,
Ane Elisabeth Lund, 42 , Gift, , hans Kone,
Frederikke Mathilde Elisabeth Vittendorff, 10 , Gift, , hans Datter,
Anna Michaeline Margrethe Stochfledt, 32 , Ugift, , deres Huusjomfrue,
Johanne Nielsdatter, 32 , Ugift, , Tjenestefolk,
Lars Christian Andersen, 27 , Ugift, , Tjenestefolk,
Maren Jensdatter, 39 , Gift, , Tjenestefolk ved Jordbrug og disses Børn,
Søren Christian Jensen, 5 , Ugift, , Tjenestefolk ved Jordbrug og disses Børn,
Niels Jensen, 2 , Ugift, , Tjenestefolk ved Jordbrug og disses Børn,
Maren Christensdatter, 44 , Gift, , Tjenestefolk ved Jordbrug og disses Børn,
Maren Jensdatter, 4 , Ugift, , Tjenestefolk ved Jordbrug og disses Børn,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Bemærk at der er 11 år mellem folketællingerne 1834 og 1845, men Anne Michaline Margrethe Stockfleth bliver kun 8 år ældre, hvilket antyder en betragtelig usikkerhed om fødselsåret. Men det må vel være omkring 1802-1805 +/- ?
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Trods ihærdige eftersøgninger er det ikke lykkedes mig at finde yderligere, men måske ovenstående kan hjælpe lidt.

mvh
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-05 12:15

Til Ejvind

Se min E-mail til dig angående alder. Jeg vil prøve at se om hun følger Anton Peter Vittendorff, 48, Gift, Krigsraad og Districtslæge.

Jeg vil se Folketælling 1850-55 og frem til hun ikke mere er med, derefter vil jeg se om hun er dod i i Thisted. Hun kan være op til 90 år på den tid, = 1892.

Hvad siger du til det. Jeg har tid på Tirsdag om jeg holder til de. Så er Efterårsferien overstået.

MvH.

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-10-05 14:58

Det lyder i mine øren helt fint. Jeg har ikke så meget på Wittendorff (skrives på mange måder), men er da ldit interesseret generelt idet min alt for tidligt afdøde svigersøn var en Wittendorff. Så af hensyn til mine børnebørns anetavle kigger jeg lidt i ny og næ når anden anledning byder sig.
Jeg har i dagens løb fundet en del Wittendorff'er men kun begrænset sammenhæng mellem de forskellige.
MvH.
/Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 17:36

Til varla
Anton Peter Vittendorffs datter, Frederiche Vittendorff, 20, Ugift
gifter sig med Niels Peter Vilhelm Villemos

NIELS PETER WILHELM WILLEMOES
Male Family

--------------------------------------------------------------------------------
Event(s):
Birth:
Christening:
Death:
Burial:

--------------------------------------------------------------------------------
Marriages:
Spouse: FREDERIKKE MATHILDE ELISABETH WITTENDORFF Family
Marriage: 22 NOV 1849 Thisted, Thisted, Denmark

Husband Age at Marriage: 35
Wife Age at Marriage: 25

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-10-05 18:00

Jeg har fundet at Anton Peter Vittendorff nok hyppigst skrives som Anton Iver Wittendorff eller Anton Ivor Wittendorff.
Jeg mener også at have set Anton som Anthon, og Wittendorff også som Wittendorph.
Anton Peters forældre var Peter Andreas Wittendorff og Martine Cathrine Kaas.
Peter Andreas Wittendorff var 1. gang gift med Christiane Dorthea Sophie Runchel og det er en OLAF G. RUNCHEL
3186 JEFFERSON AVE, OGDEN UTAH, USA 84403 som har lagt en del data ud på FamilySearch, så mon ikke han er i slægt med nævnte Christiane Dorthea Sophie Runchel.
Jeg har ikke kunnet finde dødsdata/datoer for Anton Iver Wittendorff.
MvH.
Ejvind(Varla)

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 18:02

Samtlige personer i husstanden

frederiksborg, Lynge-Frederiksborg, Hillerød Købstad, Hillerød 1 Kreds, , Slotsgade 1. Sal i Forhus, No. 49, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Niels Peter Wilhelm Willeman?, 75 , Gift, Husfader, Distriktslæge, Viborg
Frederikke Mathilde Elisabeth Willeman?, 65 , Gift, Husmoder, Hustru, Thisted
Clara Johanne Mayhilde Willeman Kleg??, 16 , Ugift, Barnebarn, , Hillerød
Anna Elisabeth Wittendorft, 38 , Ugift, Plejedatter, , Tilsted Sogn ???
Bodil Kirstine Petersen, 22 , Ugift, Tjenestetyende, Tjenestepige, Vejby Sogn Frederiksborg Amt

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-05 18:13

Hej Senta

Jeg har fået lånt bogen Stockfleth´s aner og her fandt jeg ECS 3 hustruer som du også fandt. Han fik 25 børn, men kun de 19 er nævnr - resten kunne han ikke finde i 1926.

MVH

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 18:21

har han været gift flere en de 3x

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 20:02

ved du ca. årstal på hvornår Anna Michaeline Margrethe Stockfleth er død ???

Kommentar
Fra : senta

Dato : 21-10-05 21:11

Anna Michaeline Margrethe Stockfleth har jeg ikke kunne finde død i kirkebøgerne online

Anton Vittendorff,er ikke i folketællingen 1850 1855 onlin hvor er han flyttet hen ?
thisted

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-10-05 21:45

Fundet på side 232 i "Den Danske Lægestand 1786-1838" ved Kristian Carøe.
Bogen blev udgivet af Gyldendalske Boghandel, Nordisk Forlag, København og Kristiania i 1905.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Wittendorff, Anton Ivar, S. af Hofkantor Peter Andreas W. og II. hustru Martine Cathrine Kaas.
Født 24. marts 1786 i Fredensborg, død 30. marts 1853 i Thisted.
Stdt. 1805 Schouboes Inst., kir. Kand. ved Fr. Hosp. 10-13, kir. Eksam. E. 13 I.,
Ansat ved Lasaretter i Holsten 13-14, Distriktskirurg i Thisted 23. Aug.15-8. Juni 49, Krigsraad 13. April 24.
Gift Anna Elisabeth Lund d. 4. maj 1868 i Hillerød.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
MvH
Ejvind (Varla)

Kommentar
Fra : Varla

Dato : 21-10-05 21:47

Bogen har en dobbelttitel og hedder retteligt:
"Den Danske Lægestand 1479-1900"
III
"Læger og Kirurger 1786-1838"

Undskyld
Ejvind

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 21-10-05 23:01

Til Senta

Nej jeg ved ikke hvornår hun døde og det vidste von Eyben heller ikke i 1929.

Men hun må være flyttet med Enken eller fået en ny plads i Thisted efter 1853.
Hun kan ikke være flyttet sammen med sin halvsøster, for hendes død er opgivet.

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-10-05 06:08

Til Senta

Jeg må se i afgangslisten for Thisted, det kan da være hun står der. Hun er ikke hos sin broder der er Fyrinspektør i skagen FT 1850.

mvh

Kommentar
Fra : senta

Dato : 22-10-05 14:15

Er det nogle navne der høre sammen med dine Stochfleths
Bolette Kirstine
Stochfleth
Thaliasminde,
Hassing - Refs,
Thisted
053088
(S:)Mr. Thorsen

Andreas Emil
Stockfeldt Faye
(d:)22 Oct 1842
Thisted, Thisted (city),
Thisted
053217
Record kept by the chief of police
(S:)Nikoline Severine Holst
AUGUST
STOCKFLETH
Aalborg
43168
Frederikke Vilhelmine Leopoldine
Stockfleth
(p:)06 Dec 1847
Viborg,
Norlyng,
Viborg
054104
Book # 15. Viborg Bailiff Office
(S:)c. M. Jespersen

Kommentar
Fra : 2601

Dato : 22-10-05 15:23

Til Senta.

Bolette Kirstine
Stochfleth
Thaliasminde,
Hassing - Refs,
Thisted
053088
(S:)Mr. Thorsen: NB NB: Om Hende skriver von EybenDød vel før 12/4 1843, og formodes ugift, hverken selv eller arvinger nævnes efter Boet efter Ugifte Birgitte Margrethe Stockflelt
1790-død 9/4-1843 i København.

Frederikke Vilhelmine Leopoldine
Stockfleth
(p:)06 Dec 1847
Viborg,
Norlyng,
Viborg. Det er Hanibal Stockflets 8 barn, en anden gren af Stockflets slægten.

Mvh

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 410 point
Dato : 22-10-05 16:23

i on-line folketællingen 1850 thisted opslag 27 nr 60 finder du
mickaline 47 år ugift resten må du selv tyde

Godkendelse af svar
Fra : 2601

Dato : 22-10-05 16:49

Tak for svaret senta.Jeg vil se folketællingen på tirsdag, da jeg ikke kan komme ind i Online endnu.

Mvh