/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
d49c126.exe
Fra : Shamrock
Vist : 313 gange
100 point
Dato : 20-10-05 16:29

Hej alle.
Jeg får konstant meddelelse om, at mit anvirusprogram har fjernet en virusbehæftet fil ved navn d49c126.exe. Hvad f...... er det for en fil, og hvor kommer den fra ?????????

En som er lidt træt af noget man ikke har bedt om !!

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 17:30

står der osse hvilket bibliotek/mappe den ligger i?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 18:20

Lad os lige høre lidt nærmere om hvor den findes.

Lad være med at søge på nettet efter den - den forsøger at downloade et eller andet fra nettet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 18:20

Tilsyneladende fra Google

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 20-10-05 20:18

Hej igen.

i får lige den helt korrekte sti: C:\dokume~1\steen0~1\LOKALE~\D49C1246.EXE

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 20:26

Hmmm.

Det er ikke det nummer der står i overskriften - men det er måske en slåfejl.

Som sagt må det være et eller andet i forbindelse med google - det er fra google.com den prøver at downloade, så det er næppe virus.

Ligger den ikke i et bibliotek der tilhører et eller andet.

I LOKALE INDSTILLINGER alene bør ikke ligge noget undtagen biblioteker.

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 20-10-05 20:54

Hej igen.

Jf. underliggende oplysninger fra Norton - er der tale om en virusfil af typen Trojansk hest.
Norton peger dog ikke direkte mod en egentlig "pin pointet" løsning, så her bliver jeg ikke særligt klog.

Jeg prøvede lige at gennemsøge min registreringsdatabase - (regedit) !
Her fandt jeg nævnte fil på følgende placering: HKEY_USERS\MICROSOFT\SEARCH ASSISTANT\ACMru\5603\000

Hvad betyder det ??

Jeg har prøvet at slette filen i registreringsdatabasen, men den kommer meget hurtigt tilbage igen, og ligger sig samme sted.

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 20-10-05 20:58

Hej igen.

Ups ! der er tale om filen: d49c126.exe.
I mit indlæg hvor jeg fik skrevet d49c1246.exe var en slåfejl - beklager !!

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 21:03

At den kommer tilbage er pga. din gendannelse.

Afbryd din gendannelse og slet filen evt. rens regbase - så burde den ikke komme igen.

Klart den kommer igen selvom du sletter den da du losder den næste gang du starter komputeren.

Nu er en trojaner ikke det værste, men selvfølgelig skal den fjernes.

Jeg lurer stadig på hvad google har med den at gøre......

Omvendt kan det være at den skal være der og det er Norton der laver ged og TROR det er en trojaner da den åbenbart har noget med søgefunktion at gøre.

Har du noget af googles software installeret ?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 22:32

Prøv lige at slette dine midlertidige internetfiler under Internet explorer > Funktioner \ Internetindstillinger!

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 21-10-05 08:34

Hej tedd.

Jeg sletter dagligt disse filer + cookies, så det er ikke her problemet ligger !

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 04-11-05 15:34

Hej refi og tedd.
Jeg har prøvet det som i foreslår, men intet hjælper !!
Har i andre løsninger, eller er der andre som har en løsning ?????

Vh. Shamrock

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 04-11-05 15:56

Lad os se en hijackthis:

Hent Ewido og Hijackthis her : http://www.arlet.dk/ewidohjt.htm

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 05-11-05 16:36

Hej Arlet.
Her er hvad hijackthis genererede:
Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 16:30:28, on 05-11-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\Dit.exe
C:\WINDOWS\mHotkey.exe
C:\WINDOWS\CNYHKey.exe
C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpotdd01.exe
C:\Programmer\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasDtServ.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpoevm08.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\VS7Debug\mdm.exe
C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\Bin\hpoSTS08.exe
C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\Documents and Settings\Steen og Carina\Skrivebord\Ny mappe\hjt.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.dk
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://yoursearch.ws/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://www.google.dk/
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.dk
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant = http://www.google.dk
R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Window Title = Tiscali A/S - Microsoft Internet Explorer
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {A9A4519E-E5A7-4151-BF3F-763E3CF31543} - (no file)
O2 - BHO: NAV Helper - {BDF3E430-B101-42AD-A544-FADC6B084872} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O3 - Toolbar: Norton AntiVirus - {42CDD1BF-3FFB-4238-8AD1-7859DF00B1D6} - C:\Programmer\Norton AntiVirus\NavShExt.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] "C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Cmaudio] RunDll32 cmicnfg.cpl,CMICtrlWnd
O4 - HKLM\..\Run: [Dit] Dit.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroFilterCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CHotkey] mHotkey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ledpointer] CNYHKey.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] "C:\Programmer\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Microsoft Works Update Detection] C:\Programmer\Fælles filer\Microsoft Shared\Works Shared\WkUFind.exe
O4 - HKLM\..\Run: [ccApp] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccApp.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [ccRegVfy] "C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccRegVfy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [WinPatrol] "C:\PROGRA~1\BILLPS~1\WINPAT~1\WinPatrol.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [gcasServ] "C:\Programmer\Microsoft AntiSpyware\gcasServ.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [KernelFaultCheck] %systemroot%\system32\dumprep 0 -k
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - Startup: OUTLOOK.EXE
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: hp psc 2000 Series.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\Digital Imaging\bin\hpobnz08.exe
O4 - Global Startup: hpoddt01.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Programmer\Microsoft Office\Office\OSA9.EXE
O4 - Global Startup: NkvMon.exe.lnk = C:\Programmer\Nikon\NkView6\NkvMon.exe
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\WINDOWS\System32\msjava.dll
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {1221EA33-878F-4672-B799-05DAAF1298CF} (sysinfo1 Class) - http://resources.tele2.dk/privat/internet/pctest/systeminfo1.dll
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://v5.windowsupdate.microsoft.com/v5consumer/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1103661742000
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {CE28D5D2-60CF-4C7D-9FE8-0F47A3308078} (ActiveDataInfo Class) - https://www-secure.symantec.com/techsupp/asa/SymAData.cab
O21 - SSODL: mWLIHV - {D424E63B-7E8E-4C91-09A3-5266B3A875EF} - C:\WINDOWS\System32\bclw.dll (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - ATI Technologies Inc. - C:\WINDOWS\system32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: ATI Smart - Unknown owner - C:\WINDOWS\system32\ati2sgag.exe
O23 - Service: Symantec Event Manager (ccEvtMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccEvtMgr.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation Service (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: ewido security suite control - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoctrl.exe
O23 - Service: ewido security suite guard - ewido networks - C:\Programmer\ewido\security suite\ewidoguard.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: Pml Driver HPZ12 - HP - C:\WINDOWS\System32\HPZipm12.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe

Kommentar
Fra : Shamrock

Dato : 20-07-06 09:45

Hej alle.

Jeg sendte for nogen tid siden min hijackThis til Arlet, men fik ikke noget retursvar !
Formaterede derfor min HD og problemet er nu løst.
Tak for jeres deltagelse alligevel.

Vh. Shamrock

Annuller spørgsmålet
Fra : Shamrock

Dato : 20-07-06 09:46

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål