/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Kopiere til Kandu
Fra : bjarnebr
Vist : 301 gange
100 point
Dato : 20-10-05 15:20

Jeg har tilsyneladende 38 programmer kørende i baggrunden, men jeg ved ikke hvad de gør, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kopierer listen over i Kandu så jeg kan spørge om hvad der kan slettes?

mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 15:23

Du kan jo lægge et skærmbillede på en evt. hjemmeside og lægge linket her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 15:25

Men 38 lyder ikke af så meget - jeg har 44 i øjeblikket, men de "stjæler" jo ikke processorkraft allesammen.

Hvor mange programmer har du kørende - luk dem du ikke arbejder med.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 15:26

Hovsa - du skrev programmer - du mente vel processer.

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-10-05 16:36

tryk "Start", tryk "kør", skriv "msconfig", tryk "ok", tryk på fanebladet "start".

Her ser du alt hvad windows starter op med. Meget af det kan du se hvad er.
Ellers prøv evt. at afmarkere dem alle så kan du jo efter genstart se hvad du kommer til at savne.
De kan jo altid markeres igen.

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-10-05 17:06

http://personal.inet.fi/business/toniarts/
jeg bruger denne EASYCLEA til at holde orden i start
typisk er der kun 5-6 programmer der er nødvendig i opstart, når et nyt program er install fjerner jeg det fra opstart i EASYCLEA
nødv. starter når der bliver kaldt på dem

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 19:37

Nydeligt lille program Ferik...............Tak

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-10-05 02:45

Hej Refi
Et skærmbillede viser ikke alle mine kørende processer og hvordan lægger man et skærmbillede ind i kommentarfeltet, jeg har prøvet at kopiere det fra Word, men det kan jeg ikke.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-10-05 09:53

Nej - du skal oploade skærmbilledet til en hjemmeside og lægge linket her - kan det ikke være på et billede "ruller" du bare teksten og laver et mere.

Men hvis ikke du har et sted du kan oploade dem er der jo ikke meget andet at gøre end at skrive dem af.

Men som sagt - er det processer eller programmer vi taler om?

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-10-05 12:43

Det er processer
Bjarnebr

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 25-10-05 12:57

Så er det slet ikke så slemt som du tror - det er faktisk meget normalt på et "moderne" system.
Det kan være svært at se hvad de forskellige processer laver - nogen er åbenlyse (navnet ) andre såsom svchost kan være flere ting.

Har du nogle du IKKE mener du skal bruge kan du bare fjerne fluebenet ved processen.
Den firsvinder ikke og hvis det viser sig ved en genstart at du alligevel havde brug for den kan du altid sætte flueben igen.

Men som sagt lyder det meget normalt.
Husk på at alt fra keyboard til email osv. - normalt altid kører i baggrunden.

Du kan fjerne evt programmer der ligger i opstart som du ikke skal bruge generelt (såsom office, players osv. der ikke er nødvændige for ar maskinen kører) - så vil den selv rydde op i processerne.
Programmerne forsvinder jo ikke og kan altid startes manuelt når man skal bruge dem.

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 25-10-05 13:05

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-10-05 13:09

Selv tak