/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
For mange - "Alle programmer"?
Fra : johnroskilde
Vist : 310 gange
100 point
Dato : 20-10-05 15:03

Hej Jeg har så mange programmer installeret, så når jeg forsøger at finde et af de seneste i "Alle programmer" i Start, er der åbenbart ikke plads til at det kan vises. Er der en måde, hvorpå man kan komme til de programmer, der ikke er "plads" til i oversigten? På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 15:05

De kommer vel bare i næste linie.
Er der ikke 2 små ^ (omvendt) forneden

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-10-05 15:08

højreklik på "start", klik almindeligt på "åben", dobbeltklik på "programmer", og du er nu klar til at rydde op i alle programmer.
Lav mapper med f.eks. "Kontor" og læg word excel o.l. herind. Lav en mappe med "Musik" og læg alt det tilhørende herind osv. osv.

Så får du en meget overskuelig liste i "alle programmer" som du kan se det hele af på en gang..

Med venlig hilsen

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-10-05 15:45

hvis du gør hvad Moggi siger får du kun det halve af programmerne.

open start tryk kør (kopire det her ind) C:\Documents and Settings\All Users\Menuen Start\Programmer

derefter går du ind i Denne computer og trykker på c-drevet(styresystemets mappe) gå ind i
Documents and Settings/Dit navn/Menuen Start/Programmer

der ser du hvad du har i start.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-10-05 17:11

jeg fjerner ofte nogle med EASYCLEA

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-10-05 17:53

mener du ikke easyclea(N)???

en rengører på computeren

hvad mener du med nogle

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 20-10-05 18:29

http://personal.inet.fi/business/toniarts/ecleane.htm
jeg bruger easyclea til oprydning og til at fjerne alle de mange programmer der lægger sig i startop når de bliver installeret
i start har jeg vist kun 5 programmer i øjeblikket

Kommentar
Fra : Moggi

Dato : 20-10-05 18:42

dayworker: Med "nogle" mener ferik jo nok det han skriver: At han fjerner NOGLE baggrundsprogrammer/Processer.
At N'et manglede generede dig åbenbart, ufatteligt at du gider bruge tid på det. (og at jeg gider kommentere det).

Udemærket program ferik... Tak..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 18:49

Problemet er vel blot at der ikke er tale om startop programmer, men programmer i al almindelighed.

Går ikke ud fra spørgeren vil slette noget - bare kunne finde dem.

Her er der kun muligheden med at ordne dem som i stifinder i forskellige biblioteker/underbiblioteker osv.

Det kan gøres ved simpelt træk og slip i STARTmenuen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 19:06

lav mappe på skrive bordet.
træk den over i start>programmer>slip ved den sorte streg.
Nu kan du trække programgenvejene over i dine mapper som folder sig ud når du peger.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 20-10-05 19:16

Moggi det var ikke for at være led eller noget, men jeg havde aldrig hørt om det(EASYCLEA).

Det kunne jo have været et program jeg ikke kendte.

Da jeg skriver med (nogle), mener jeg om det er over flere gange eller bare 1 gang, hvor han så fjerner syv med EASYCLEA.

Kommentar
Fra : Maxcon31

Dato : 20-10-05 23:49

Grunden til at windows "folder" programerne sammen er at personlige menuer er slået til. Højreklik på processlinien(den grå bjælke i bunden af din skærm) vælg egenskaber. Klik på fanebladet "Menuen start" og vælg "tilpas". Her fjerner du krydset i boxen "brug personlige menuer" og klikker "ok"
Derefter viser windows alle dine programmer hele tiden.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 23:57

Den var ny for mig "Maxcon31" - Tak for det.

Jeg har selv været irriteret over alt det folden sammen XP laver.

Ved ikke hvor mange der er klar over det, men ellers ville det være på sin plads at lægge det i tips.