/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Skraldespanden/Papirkurv
Fra : moltov
Vist : 930 gange
20 point
Dato : 20-10-05 09:21

Hej Alle

Hvilken fil er det, som er papirkurven/skraldespanden?

VH
Moltov

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 09:23

recykle bin

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 20-10-05 09:27

Peet--> Også i XP? For den finder ikke noget i søgning

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 09:28

den cykler da ikke peet49 - recycle bin (sorry men kom til at grine lidt)

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-05 10:01

Citat
Recycler

This is not a true folder; instead, it is the system-controlled temporary repository for deleted files. You can access its contents by launching the Recycle Bin tool from the desktop.Note that this folder does not appear until a file is deleted.

http://www.quepublishing.com/articles/article.asp?p=101731&rl=1

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 10:08

filen er vist da HKCR\CLSID{hel masse tal her} Recycle Bin - ikk´ ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 10:18

Stavefejl er vel gratis på kandu?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 10:21

både gratis og ok peet

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 20-10-05 10:28

Så er jeg mere rolig, for mine taster flytter sig ofte.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 10:34

jamen peet - det gør mine også - tror du vi har samme slags tastatur ????

(desuden slår fingrene knuder - lol)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 10:35

moltov hvorfor vil du vide hvad den fil hedder ??????????????????????????

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 20-10-05 14:14

Det er jo ikke en fil - papirkurven er nærmere bestemt en systemmappe på hvert drev, som alle de slettede filer midlertidigt flyttes til. Papirkurven viser det samlede indhold af disse systemmapper, og giver dig samtidig mulighed for at slette dine slettede filer (hmm..).

Ved at gå ind i 'egenskaber' for papirkurven (højreklik på ikonet), kan man bestemme hvor meget diskplads der må bruges på hvert drev til den midlertidige opbevaring af de slettede filer...

Hilsen den Smarte Karl..

Accepteret svar
Fra : Karl_Smart

Modtaget 20 point
Dato : 20-10-05 14:18

Ang. dit spørgsmål, kan du i Windows XP finde mappen her:

[det pågældende drev]\RECYCLER\[et langt tal]

Det kan godt være du skal aktivere visning af skjulte mapper og visning af systemmapper for at kunne komme ind....

Igen hilsen Karl Smart

Kommentar
Fra : moltov

Dato : 20-10-05 14:20

mirit

Fordi en jeg kender har fået mistet papirkurven efter en installation af en SKIn.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-05 17:54

Altså Papirkurven er en 'systemadministreret ting'. Dvs. : Dels er algoritmerne for file un-/deleting indbygget/programmeret i operativsystemet, dels er den 'fysiske' udformning 'indbygget'/implementeret i selve filsystemet (NTFS).

Det hele handler om log og manipulation af FAT ..og ikke om mapper og midlertidige data eller back-up's.

moltov -> Dit problem ligger i registreringsdatabasen ...prøv at 'rydde op' : http://www.tucows.com/preview/355220?_mid=000001279

Hvis dette ikke hjælper? Tjaeh... så er jeg ikke 'ekspert' nok, men kan henvise til : http://www.winguides.com/registry/

..og litteraturen : http://www.annoyances.org/exec/show/registry

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 18:56

vover påstanden:
find HKCR\CLSID{645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} Recycle Bin - med det forbehold at jeg ikke aner om tallene kan variere

moltov - vedkommende har vel ikke den famøse kurv i stifinder ????

Godkendelse af svar
Fra : moltov

Dato : 21-10-05 11:11

Tak for svaret Karl_Smart.

Tak for svaret til alle...

Men man kan desværre kun give point ud til en, og her har jeg valgt en som eksakt har svaret på det...

VH
Moltov

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-10-05 11:15

Selv tak.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-10-05 11:24

godt du fandt ud af det

Kommentar
Fra : Karl_Smart

Dato : 21-10-05 21:08

velbekomme..