/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Undervisning / Spørgsmål
10  Balcanard 580
Oversættelse til Latin
Fra : michaelmoeslund
Vist : 9252 gange
200 point
Dato : 20-10-05 08:36

Hvad hedder "svævende over ild" eller "svæver over ild" på latin?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 10:04

ifølge ordbogen skulle det hedde : pending per incendia, men jeg mener også at ild kan hedde lumos

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-10-05 10:09

Ifølge en internetoversætter så har du ret,den siger også :pending per incendia:Denne side er faktisk ret god til at oversætte ret mange ting
http://www.translation-guide.com/free_online_translators.php?from=English&to=Danish

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 20-10-05 10:12

Men denne side er tit optaget,så kommer der en side hvor der står"siden kan ikke vises eller der er mere end 1 mill der bruger den",men man skal bare blive ved så kommer det frem efter nogle tryk

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 200 point
Dato : 20-10-05 11:31

pending incumbo incendia = svævende oven over ild
pending per incendia = svæver over ild/svævende over ild

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-10-05 11:42

Tak for svaret miritdk.Navnet er til en øl jeg skal brygge

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 20-10-05 11:43

Prøvede lige en online ordbog, kan man også sige:Altivolus per incendia??

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-10-05 12:43

Og hvad var så lige forskellen på svaret kl. 10.04 og kl. 11.31?

Kommentar
Fra : ans

Dato : 20-10-05 15:15

Ja de point

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-10-05 18:42

haha - skål - lyder nu ikke helt som en øl man lige kunne tænke sig - uover måske den varme øl under en influenza nogen kunne finde på

Kommentar
Fra : Rovers99

Dato : 19-06-08 18:22

Jeg har prøvet på at finde ud af hvordan man oversætter:

Når man aldrig HELT er ædru, har man aldrig HELT hovedpine, til latin...

Håber der er nogen i Kanu.dk`s omfattende hjernetrust der kan være mig behjælpelig.