/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Bedst til bunden af drivhus
Fra : zakdk
Vist : 888 gange
120 point
Dato : 20-10-05 05:26

Jeg er lidt i tvivl hvad er bedst at ligger i bunden af drivhus .. for at undgå ukrydt det skal bruges plantesækken og ikke jord .
Har får videre at beton fliser skaber en kulbro og suger fugt men hvad gjør man så???
Har i nogen gode råd eller anbefaling

Accepteret svar
Fra : classic26

Modtaget 130 point
Dato : 20-10-05 05:42

plast nederst og derefter fliser. Så undgår du det værste bøvl med myrer.

Kommentar
Fra : txn

Dato : 20-10-05 06:02

enig med classic26. Du kan evt. lælgge dine plantesække ovenpå et stykke flamingo det er glimrende isolering fra fliserne, men ikke strengt nødventigt.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 20-10-05 07:28

Vi har altid lagt plantesækkene direkte på jorden. Vi har ingen problemer med ukrudt. Jordtemp. i sækkene er helt normale. I år har vi endda gravet ud i siderne i drivhuset - ca. 25 cm, så plantesækkene kommer længere ned, så planterne lettere nås i højden. Vi bruger kun drivhuset i sæsonen, dvs. det sidste vi har i drivhuset nu er tomater.
Det behøver ikke være så kompliceret, at have/bruge et drivhus. Go' fornøjelse. alka

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 25-10-05 20:55

Brug den fiber du får købt i jemogfix for en billig penge -laæ evt et tyndt lag sand under og skal det vaære rigtigt flot så lægger du mørke herregårds sten ovenpå-så har du et fint gulv som er dræneret -ukrudts frit og de mørke sten som vil blive opvarmet af solen vil afgive varme om natten til planterne

mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : zakdk

Dato : 25-10-05 23:49

Tak for svaret classic26.