/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
hvad årgang er str på tøj til børn
Fra : bianca
Vist : 5904 gange
100 point
Dato : 29-10-02 07:31

hej

er der nogle der kan hjælpe mig jeg har fået så meget børne tøj, men der står 80 90 92 100 110 men hvor gamle er de når de har de nr

bianca

Accepteret svar
Fra : Rellom

Modtaget 110 point
Dato : 29-10-02 07:55

Hej bianca

Du kan få et tilnærmet overblik over forholdet mellem alder og størrelse her:
http://www.babynature.dk/kidshop.asp?site=27
Det vil altså sige at:
Str. 80 = ca. 1 år
Str. 90/92 = ca. 2 - 3 år
Str. 100 = ca. 3 - 4 år
Str. 110 = ca. 5 - 6 år

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 07:36

"bianca" <bianca.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5Npv9.191895$Qk5.6653102@news010.worldonline.dk...
> hej
>
> er der nogle der kan hjælpe mig jeg har fået så meget børne tøj, men der
> står 80 90 92 100 110 men hvor gamle er de når de har de nr
Kære Bianca

80 = 1 år
85 86 = 1.5 år
90 92 = 2 år
98 100 = 3 år
110 = 4 år

Men det varierer selvfølgelig meget efter, hvor stort barnet er, og efter
hvor meget tøjet er krøbet i forvejen.

Mvh
Tine

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 07:41

"bianca" <bianca.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:5Npv9.191895$Qk5.6653102@news010.worldonline.dk...
> hej
>
> er der nogle der kan hjælpe mig jeg har fået så meget børne tøj, men der
> står 80 90 92 100 110 men hvor gamle er de når de har de nr
>
> bianca

Her kommer en ca. alder, så godt, som jeg nu husker det. Børn vokser dog
lidt forskelligt, så det er ret individuelt, om størrelse og alder passer
sammen:

80 cm = 7 - 10 mdr.
90 cm = ca. 1 år.
100 cm. = 2 år.
104 cm = 3 år
110 cm. = 4 år
116 cm. = 5 år
120 cm. = 6 år

Mvh. www.tjekmig.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 08:25

Hejsa.

I mine ungers tøj står der

80 = 1 år
86 = 18 mdr
90 + 92 = 2 år
98 = 3 år
104 = 4 år
110 = 5 år

det svinger jo meget alt efter hvor stort ens barn er. Min datter har altid
været lidt lille og nu hvor hun er 18 mdr. er str. 86 lidt stort til hende.
Min søn har altid været stor af sin alder og nu hvor han er blevet 4 bruger
han str. 110.

- Kristina

"Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:aplalk$j96$1@sunsite.dk...
>
> "bianca" <bianca.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:5Npv9.191895$Qk5.6653102@news010.worldonline.dk...
> > hej
> >
> > er der nogle der kan hjælpe mig jeg har fået så meget børne tøj, men der
> > står 80 90 92 100 110 men hvor gamle er de når de har de nr
> >
> > bianca
>
> Her kommer en ca. alder, så godt, som jeg nu husker det. Børn vokser dog
> lidt forskelligt, så det er ret individuelt, om størrelse og alder passer
> sammen:
>
> 80 cm = 7 - 10 mdr.
> 90 cm = ca. 1 år.
> 100 cm. = 2 år.
> 104 cm = 3 år
> 110 cm. = 4 år
> 116 cm. = 5 år
> 120 cm. = 6 år
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 08:32

"Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> skrev i en meddelelse
news:3dbe37e0$0$97630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
>
> I mine ungers tøj står der
>
> 80 = 1 år
> 86 = 18 mdr
> 90 + 92 = 2 år
> 98 = 3 år
> 104 = 4 år
> 110 = 5 år
>
> det svinger jo meget alt efter hvor stort ens barn er. Min datter har
altid
> været lidt lille og nu hvor hun er 18 mdr. er str. 86 lidt stort til
hende.
> Min søn har altid været stor af sin alder og nu hvor han er blevet 4
bruger
> han str. 110.

Ja, jeg tror du har ret. Vores datter er ret stor af sin alder og bruger
str. 104, selvom hun er knap 3 år. Nogen størrelser er helt hen i vejret. Vi
har arvet noget tøj i str. 6 - 8 år, som passer vores datter fint.

Mvh. www.tjekmig.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 08:45

Sebastian brugte også str. 104 før han blev 3. Nu er han lige blevet 4 og
bruger nu str. 5/110. Jeg synes også der er stor forskel på størrelserne.
Har lige arvet tøj til Amalie. Hun er ret lille og flere af kjolerne i str.
86 var meget små til hende hvor nogle af dem i str. 80 næsten var for store.

- Kristina

"Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
news:3dbe39e5$0$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> "Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3dbe37e0$0$97630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Hejsa.
> >
> > I mine ungers tøj står der
> >
> > 80 = 1 år
> > 86 = 18 mdr
> > 90 + 92 = 2 år
> > 98 = 3 år
> > 104 = 4 år
> > 110 = 5 år
> >
> > det svinger jo meget alt efter hvor stort ens barn er. Min datter har
> altid
> > været lidt lille og nu hvor hun er 18 mdr. er str. 86 lidt stort til
> hende.
> > Min søn har altid været stor af sin alder og nu hvor han er blevet 4
> bruger
> > han str. 110.
>
> Ja, jeg tror du har ret. Vores datter er ret stor af sin alder og bruger
> str. 104, selvom hun er knap 3 år. Nogen størrelser er helt hen i vejret.
Vi
> har arvet noget tøj i str. 6 - 8 år, som passer vores datter fint.
>
> Mvh. www.tjekmig.dk
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 09:47

i må meget undskylde men min søn på 5 md bruger 80 i natdragt og han er ikke
tyg bare lang
"Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> wrote in message
news:3dbe3c80$0$97634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Sebastian brugte også str. 104 før han blev 3. Nu er han lige blevet 4 og
> bruger nu str. 5/110. Jeg synes også der er stor forskel på størrelserne.
> Har lige arvet tøj til Amalie. Hun er ret lille og flere af kjolerne i
str.
> 86 var meget små til hende hvor nogle af dem i str. 80 næsten var for
store.
>
> - Kristina
>
> "Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
> news:3dbe39e5$0$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> >
> > "Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3dbe37e0$0$97630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > Hejsa.
> > >
> > > I mine ungers tøj står der
> > >
> > > 80 = 1 år
> > > 86 = 18 mdr
> > > 90 + 92 = 2 år
> > > 98 = 3 år
> > > 104 = 4 år
> > > 110 = 5 år
> > >
> > > det svinger jo meget alt efter hvor stort ens barn er. Min datter har
> > altid
> > > været lidt lille og nu hvor hun er 18 mdr. er str. 86 lidt stort til
> > hende.
> > > Min søn har altid været stor af sin alder og nu hvor han er blevet 4
> > bruger
> > > han str. 110.
> >
> > Ja, jeg tror du har ret. Vores datter er ret stor af sin alder og bruger
> > str. 104, selvom hun er knap 3 år. Nogen størrelser er helt hen i
vejret.
> Vi
> > har arvet noget tøj i str. 6 - 8 år, som passer vores datter fint.
> >
> > Mvh. www.tjekmig.dk
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 10:09

Hvorfor skulle du dog undskylde?? Vi har jo netop sagt at det er meget
forskelligt hvor store børn er, men hvis du kigger i børnetøjet så står der
at 80 svarer til str. 1. De tager vel efter et gennemsnitsbarn, ellers ville
det da være svært at sætte størrelser i tøjet ikke?? Jeg mener at hvis din
dreng på 5 mdr. bruger str. 80 og min datter på 18 mdr. også gør, hvad
skulle man så skrive str. 5 mdr. eller str. 1 1/2 ?? Din dreng er måske lidt
længere end gennemsnittet og min datter lidt mindre end gennemsnittet....

- Kristina

"Marianne Andersen" <einer@post.cybercity.dk> wrote in message
news:aplhqp$2s6h$1@news.cybercity.dk...
> i må meget undskylde men min søn på 5 md bruger 80 i natdragt og han er
ikke
> tyg bare lang
> "Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> wrote in message
> news:3dbe3c80$0$97634$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > Sebastian brugte også str. 104 før han blev 3. Nu er han lige blevet 4
og
> > bruger nu str. 5/110. Jeg synes også der er stor forskel på
størrelserne.
> > Har lige arvet tøj til Amalie. Hun er ret lille og flere af kjolerne i
> str.
> > 86 var meget små til hende hvor nogle af dem i str. 80 næsten var for
> store.
> >
> > - Kristina
> >
> > "Sander" <sander@tjekmig.dk> wrote in message
> > news:3dbe39e5$0$28781$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > >
> > > "Kristina Andreassen" <kristina@infomail.dk> skrev i en meddelelse
> > > news:3dbe37e0$0$97630$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> > > > Hejsa.
> > > >
> > > > I mine ungers tøj står der
> > > >
> > > > 80 = 1 år
> > > > 86 = 18 mdr
> > > > 90 + 92 = 2 år
> > > > 98 = 3 år
> > > > 104 = 4 år
> > > > 110 = 5 år
> > > >
> > > > det svinger jo meget alt efter hvor stort ens barn er. Min datter
har
> > > altid
> > > > været lidt lille og nu hvor hun er 18 mdr. er str. 86 lidt stort til
> > > hende.
> > > > Min søn har altid været stor af sin alder og nu hvor han er blevet 4
> > > bruger
> > > > han str. 110.
> > >
> > > Ja, jeg tror du har ret. Vores datter er ret stor af sin alder og
bruger
> > > str. 104, selvom hun er knap 3 år. Nogen størrelser er helt hen i
> vejret.
> > Vi
> > > har arvet noget tøj i str. 6 - 8 år, som passer vores datter fint.
> > >
> > > Mvh. www.tjekmig.dk
> > >
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 04-11-02 08:49

Ja det er en jungle. Jeg har en søn på ti mrd. som lige nu bruger tøj i
størrelserne 74-92. Alt efter hvor tøjet er fra og om det har været
tørretumblet. I H&M har de en skala over hvad deres numre passer til i
alder, men det er altså kun deres tøj, og kun uvasket for noget krymper jo
mere end andet.
Så der er nok ikke andet for end at holde det op og se hvor stort det
er....God fornøjelse, har selv været det igennem hver gang vi har arvet en
sæk tøj...Det er faktisk ret hyggeligt
Venlig hilsen Mia

>
> er der nogle der kan hjælpe mig jeg har fået så meget børne tøj, men der
> står 80 90 92 100 110 men hvor gamle er de når de har de nr
>
> bianca
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>