/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Kan XP startes op som Windows 98-95
Fra : michael_30
Vist : 409 gange
225 point
Dato : 19-10-05 23:15

Hej
Jeg har hørt engang, at man skulle kunne starte Windows xp op som windows 95.
Kan det passe....?
Hvis ja, hvordan gør man det....?

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:19

nej, men du kan få XP til at køre som win 95 til div. programmer

Kommentar
Fra : dk

Dato : 19-10-05 23:24
Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 01:49

Du kan få den til at ligne win95 ved at gå ind under Konralpanel > skærm > Udseende og istedet for windowsxp layout bruge windows classic!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-10-05 01:50

Kontrolpanel skulle der stå! Mit keyboard trænger vist til et spark!

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-05 02:31

Vælg :

Start->Programmer->Tilbehør->Guiden Kompabilitet

I mange tilfælde kan du køre 'forældede' programmer. Dog ikke alle! Programmer skrevet til DOS med direct harddisk adressering specifikt for FAT16/32 kan ikke køres under XP's filsystem : NTFS

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 20-10-05 07:04

....hMMM....Jeg har osse brokket med alt det dér....uden held.....Jeg har nu valgt at bruge min gamle pc...slette XP, og indlæse -98...

men KAN det lade sig gøre at indstallere DOS på "moderne" ting? ...overhovedet

Kommentar
Fra : zita30

Dato : 20-10-05 08:06

Hej
XP aner ikke hvad dos er så derfor kan det ikke lade sig gører så skal du have et program jeg kan ikke lige navnet til at format netop det/de spil eller hvad det er du nu sakal bruge i dos

ZITA

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-10-05 09:40

Der findes også den mulighed at have Windows XP og Win95/98 installeret samtidig, på hver sin partition og lave en såkaldt 'dualboot' løsning : http://windows.about.com/cs/dualboot/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-10-05 10:02

Er det ikke noget med at man skal have delt sin harddisk i 2, for derefter at installere en ny paratition til at installere 95 eller 98 på den del af harddisken som ikke indeholder XP.
Men hvordan deler man sin harddisk, og kan man dele den uden at miste den data man har på den i forvejen...???
og hvordan laver man den paratition....??

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 20-10-05 10:05

Jeg mener selvfølgelig en ekstra paratition, og ikke en ny.....

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 225 point
Dato : 20-10-05 10:19
Godkendelse af svar
Fra : michael_30

Dato : 21-10-05 23:12

Tak for svaret molokyle.