/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Operatørsystem
Fra : anonymm
Vist : 419 gange
10 point
Dato : 29-10-02 01:27

Hei,
lurer på hvilken operatør bruker mest plass på hardisken av de nevnet:(skryv på alle fra størst til minst)
win 98,win 2000 eller xp?
Hvilken av de er best å bruke?
Hvorfor er det best å bruke?
hva burde jeg bruke på 128mb ram,20 gb hardisk og amd prosessor
Hviken burde jeg bruke

Kommentar
Fra : danske

Dato : 29-10-02 02:12

Hej anonymm

Jeg kan anbefale at du bruger xp, det er det bedste system til din maskine, dog skal du lige undersøge om din maskine er hurtigt nok.

Se lige her:

For at kunne bruge Windows® XP Home Edition skal du have:

Pc med 300 MHz eller kraftigere processor anbefales; minimumkrav: 233 MHz;* Intel Pentium/Celeron, AMD K6/Athlon/Duron eller kompatibel processor anbefales.
128 MB RAM eller mere anbefales (64 MB minimum understøttes – kan begrænse ydeevne og visse funktioner).
1,5 GB ledig plads på harddisken*.
Skærm og skærmkort i Super VGA-opløsning (800 x 600) eller højere.
Cd-rom- eller dvd-drev.
Tastatur samt Microsoft Mouse eller et kompatibelt pegeredskab.

http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/officexp/useful_links.asp
http://www.microsoft.com/Danmark/Products/Windows/windowsxp/guide/compare_home.asp

Mvh. Danske

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 29-10-02 02:38

Hej anonym

Jeg har ikke selv XP, men et par af mine venner har, så jeg ved, at det langtfra kører tilfredsstillende med 128 mb ram.
Dit valg står derfor mellem Win 98 og Win 2000, og af disse to er Win 2000 almindeligvis det mest stabile.
Så jeg synes, du skal vælge Win 2000 - medmindre du allerede kører Win 98 og er godt tilfreds med det, selvfølgelig.
For hvorfor skifte et styresystem ud, som man er godt tilfreds med?
Bill Gates har som bekendt penge nok i forvejen.

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : anonymm

Dato : 24-11-02 00:40

hva syntes der jeg burde bruke,fordi den ene sier 98/2000 og den andere xp poenget vil bli gitt til med en gang jeg motar noen bra svar fra dere to eller fra noen andere må begrunnes!"!!

Accepteret svar
Fra : Lord_Darkman

Modtaget 10 point
Dato : 27-11-02 23:17

Ville helt klart anbefale 2000 Pro med SP3 da det er 4 x så stabilt end både Xp og 98. Jeg har set en computer der havde kørt i 321 dage 7 timer da han slukkede den. Så kan man vist ikke få det mere stabilt eller??