/ Forside/ Karriere / Penge / Økonomi / Spørgsmål
10  alka 1803
- på bank konto
Fra : mobergkl
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 19-10-05 19:10

vis man har minus på ens konto og der snart skal gå børnetilskud ind, må banken så tag ens børnetilskud.

Kommentar
Fra : maj_britt

Dato : 19-10-05 19:12

Ja.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 19-10-05 19:17

Banken må tage det, der skal til for at der er dækning på kontoen.

Men tal dog med banken og få en aftale om en evt. "kredit".

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 210 point
Dato : 19-10-05 19:33

Ja, banken tager dem jo sådan set ikke, men de går jo automatisk ind og nedskiver dit overtræk.

Hvis du har overtræk, kunne det måske være en god ide at tale med banken om at få lavet det om til en kassekredit, især hvis du ikke vil/kan låne til at dække overtrækket med.

Det er alt for dyrt i renter at overtrække sin konto, så er det meget billigere hvis det er en kassekredit.

mvh dova

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-10-05 20:03

Dova,,,jeg vil nu til dels give dig ret i at det er billigere med en kasse kredit men stadigvæk er den form for "lån" svinedyre (undskyld udtrykket)
Det billigste er at få et almindeligt lån over en overkommelig løbetid for at få styr på økonomien og så leve efter det ....Men det vigtigste i den verden som hedder bank er at være åben og ærlig ...Alle kan komme i en situation hvor det ikke lige går så godt men normalt er en bank villig til at strække sig en del.............Og mht spørgsmålet så er det vist besvaret med et rungende JA...

mvh sverola

Godkendelse af svar
Fra : mobergkl

Dato : 19-10-05 20:26

Tak for svaret dova. og mange tak til alle de andre der har givet et svar. MVH mobergkl