/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Visning af miniaturer i windowsmapper
Fra : palleby
Vist : 516 gange
500 point
Dato : 19-10-05 17:07

Jeg har fået et stort problem efter jeg har haft et program (?) der kunne lave de gule mapper om så jeg kunne se et billede udenpå mappen.
Samtidig installerede jeg photoshop og jeg kunne herefter ikke se miniaturer af jpg-filer i windowsmapperne, mens psd. filer godt ville vises.Jeg har afinstalleret begge programmer
Jeg tænker på om der er et sted i registreringsbasen hvor windows fastsætter hvad der vises miniaturer af?
Jeg kører windows 2000 sp4
Jeg håber meget på at der er nogen der kan hjælpe.
Venlig hilsen Palle

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-10-05 20:09

Skal lige forstå det rigtigt : Hvis du står i f.eks. stifinder og du under "vis" har afkrydset "Store ikoner", så kan du alligevel ikke se billeder?

Kommentar
Fra : erling_l

Dato : 19-10-05 20:16

Hvis det er rigtigt forstået, så prøv at åbne stifinder

Vælg "funktioner" > "mappeindstillinger"

Klik på fanebladet "filtyper"

Kør ned til du møder jpg/jpeg (alfabetisk) under filtypenavne

Under "åbnes med" klikker du på skift og vælger : "Windows Billed- og faxfremviser"

Så tænker jeg, den kører.

Accepteret svar
Fra : erling_l

Modtaget 500 point
Dato : 20-10-05 11:58

Fik du prøvet, Palle?

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 20-10-05 15:06

Jeg har desværre ikke nævnte program med har prøvet at åbne i andre uden at det gør en forskel
Jeg åbner normalt med "Micrograph Picture Publisher"
Når jeg sætter mappen til at vise miniaturer kommer der en ramme hvor ikon er vist, men ikke billedet.
Hvis jeg tilpasser mappen kan jeg få den til at vise et billede i venstre side når jklikker på filen, men jeg kan ikke lave alle mapperne ens, som jeg burde kunne.
Men mange tak erling.

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 21-10-05 13:57

Tak for svaret erling_l.
Jeg fandt svaret ispørgsmål 17786 hvor fnullerpige havde samme problem.
Der står hvordan man gør.
Det sker når et andet program går ind og ændrer i registreringsdatabasen.
I dette tilfælde satte jeg ny nøgle i Roothost Classes jpg.....ShellEx og tilføjede den værdi der var hentet fra microsoft support. Jeg ved ikke om jeg gjorde det helt rigtigt..i hvert fald dukkede miniaturerne op..
Tak for indsatsen Erling.
Hilsen Palleby