/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Firefox
Fra : palleby
Vist : 570 gange
300 point
Dato : 19-10-05 16:59

Hej Jeg har lige en par spørgsmål som jeg håber at få hjælp til.
Min firefox virker fint de fleste steder, men når jeg f.eks skal se tips fra kan-du kommer jeg ind på log-in siden selvom jeg siden gemmer mit brugernavn og password. Hvis jeg sætter IE som default kommer jeg lige igennem.
Jeg kan heller ikke bruge min digetale signatur i firefox. TDC siger at man ikke kan have signaturen i begge browsere???
På visse sider kan jeg med IE se en lille pop-up når jeg kører henover med musen..eksmpl. hvis der er en undermenu, det kan jeg ikke i firefox.
Ellers virker den fint.

Kommentar
Fra : sverola

Dato : 19-10-05 17:44

Jeg har haft Firefox i næsten 1 år og har ikke haft problemer med det...........Det hænder at jeg kommer ind på sider som siger at det ikke understøttet Firefox me så åbner jeg bare i Outlook...Men at det går langsomt i Kandu med Firefox har jeg også oplevet .Men jeg har ikke haft problemet med tipsene som du har haft..
Men der kommer sikkert en god forklaring her på siden .

Mvh sverola

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-10-05 20:33

Forstår ikke det med passwordet, min firefox virker fint hvad dét angår, er din browser hentet fra den originale side : http://www.mozilla.org/products/firefox/ ? Hvad med at prøve at re-installere den? , evt. med en anden version? Eller kan du være ramt af en eller anden "bug" (måske en der er beregnet til at lure passwords o.lign), hvad med at prøve at køre spybot, adaware og antivirus?? Bare forslag - >>Ja det ville jeg i hvert fald gøre<< som hun sagde i brødreklamen, jeg er ikke helt hardcore pc bruger (nørd) , men er bange for jeg er på vej i den retning , Mht. din digitale signatur mener jeg at have hørt at al den slags er beregnet specielt til MS IE , hvorfor det kræver plugins og måske nogle timer foan skærmen for at få det til at virke FF. Jeg bruger bare den gamle MS IE til den slags.

Mht. at FF ikke skulle være modtagelig over for virus osv., dét er vist ikke helt sikkert, ad-ware bliver da spolet ind på maskinen som det plejer, og min norton siger somme tider at den har blokeret en orm lige når jeg har tændt(skal ikke garantere at den ikke er kommet med IE), og jeg ved at de rigtige nørder ikke er ubetinget begejstret for firefox !!

Men det er i hvert fald praktisk at man kan åbne flere flere hjemmesider i den samme browser samtidigt.

Nå det blev lidt af en afhandling, ved ikke om det kan bruges til noget som helst.

Vh.

h_bmv.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-10-05 20:34

Forstår ikke det med passwordet, min firefox virker fint hvad dét angår, er din browser hentet fra den originale side : http://www.mozilla.org/products/firefox/ ? Hvad med at prøve at re-installere den? , evt. med en anden version? Eller kan du være ramt af en eller anden "bug" (måske en der er beregnet til at lure passwords o.lign), hvad med at prøve at køre spybot, adaware og antivirus?? Bare forslag - >>Ja det ville jeg i hvert fald gøre<< som hun sagde i brødreklamen, jeg er ikke helt hardcore pc bruger (nørd) , men er bange for jeg er på vej i den retning , Mht. din digitale signatur mener jeg at have hørt at al den slags er beregnet specielt til MS IE , hvorfor det kræver plugins og måske nogle timer foan skærmen for at få det til at virke FF. Jeg bruger bare den gamle MS IE til den slags.

Mht. at FF ikke skulle være modtagelig over for virus osv., dét er vist ikke helt sikkert, ad-ware bliver da spolet ind på maskinen som det plejer, og min norton siger somme tider at den har blokeret en orm lige når jeg har tændt(skal ikke garantere at den ikke er kommet med IE), og jeg ved at de rigtige nørder ikke er ubetinget begejstret for firefox !!

Men det er i hvert fald praktisk at man kan åbne flere flere hjemmesider i den samme browser samtidigt.

Nå det blev lidt af en afhandling, ved ikke om det kan bruges til noget som helst.

Vh.

h_bmv.

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 19-10-05 21:04

hov 2 gange ups, sorry.

Accepteret svar
Fra : Maxcon31

Modtaget 300 point
Dato : 20-10-05 02:15

Du kan sagtens bruge Digital signatur i begge browsere. Nogle gange skal man dog installere signaturen manuelt i Firefox. I menuen Tools>Options>advanced scrooller du næsten til bunden. Tryk "manage certificates..." i vinduet der kommer vælger du "import" og browser dig frem til filen med din signatur og trykker "ok"
Nu skulle den virke fint med firefox. Bruger selv Digital Signatur i begge browsere.

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 20-10-05 10:44

Prøv at opgradere FireFox til version 1.0.7..
(Hvis du da ikke allerede har gjort det)

//Kettedk

Kommentar
Fra : h_bmv

Dato : 20-10-05 15:10

- som er i det link jeg har givet længere oppe : http://www.mozilla.org/products/firefox/

Kommentar
Fra : palleby

Dato : 20-10-05 20:19

Tak til alle.
Jeg har firefox 1.0.7 som jeg har fået fra mozilla..
Jeg har nu været inde hos TDC og hentet en sikkerhedskopi beregnet på 3.parts browsere.
Jeg har så importeret PKS12 filen i Firefox (Den ville ikke bruge den jeg havde fra IE) og nu virker det!!
De andre ting må jeg finde ud af hen af vejen.
Tusind tak

Godkendelse af svar
Fra : palleby

Dato : 20-10-05 20:21

Tak for svaret Maxcon31.
Det er åbenbart ikke alt de ved når man ringer til TDC.
Tak for hjælpen
palleby