/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
ISO
Fra : 0912
Vist : 353 gange
50 point
Dato : 19-10-05 16:51

hvordan åbner man en ISO fil ???

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-10-05 17:12

Med ISO-buster fra "Smart Projects"

www.isobuster.com

ISO-filer er jo (som regel) et CD-image

mvh berpox

Kommentar
Fra : 0912

Dato : 19-10-05 18:16

berpox tak for dit svar, men hvordan bruger man isobuster. findes der en brugsforviring et eller andet sted.

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 19-10-05 18:24

Brugervildledning er i programmet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 18:26
Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 18:28

Nero kan også brænde ISO-filer

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 19-10-05 19:11

Ja ja - men _adgang_ til ISO filer - det klarer ISO buster som sagt.

Du lægger din ISO fil på harddisken, eller åbner den direkte på CD'en (hvis den er dér) ved at vælge "Open Image File".

Nu skulle du kunne få adgang til indholdet i ISO filen.

Nu kan du vælge at trække filerne een for een ud af ISO filen, eller "Extracte"

- men ellers så er der hjælp indbygget i ISO buster.... - søg på extract

/berpox

Kommentar
Fra : Crypton

Dato : 19-10-05 20:27

Du kan dog også vælge at bruge Magic ISO maker, let program. Kan downloades her:

http://www.magiciso.com/download.htm

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 20:38

Det korte af det lange er at en ISO-fil er et billede af masser af andre filer (bare pakket sammen til en fil) og de skal konverteres tilbage til brugbare windows-filer før de kan bruges.

Dette kan ske med flere forskellige programmer som allerede nævnt.

Men har du Nero behøver du ikke andre programmer, så brænder du bare iso-imageét over på en cd

Kommentar
Fra : 0912

Dato : 19-10-05 20:47

jeg takker jer mange gange,det er fint med alle de gode råd

Kommentar
Fra : EXTERMINATOR

Dato : 19-10-05 22:13

syntes lige jeg vil nævne WinRar, den kan også åbne dine isofiler

bare en ide, da der jo er mange der alligevel har installeret winrar