/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
kopiering af "regler og beskeder"
Fra : jeanette18
Vist : 378 gange
50 point
Dato : 19-10-05 15:37

Hvordan kan man lave en kopi af samtlige de REGLER OG BESKEDER jeg har oprettet og evt. lægge dem ind i et dokument?
Jeg har oprettet måske ca. 150 stk og kan efterhånden ikke huske hvilke. At sidde og gennemgå samtlige tager alt for lang tid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 16:14

Går ud fra du mener i Outlook.

Funktioner - guiden regler - indstillinger

Der kan du eksportere og importere

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 16:50

Glemte lige at skrive at det drejer sig outlook 2003.
Refi, det ser ud til at du misforstår mit spørgsmål. Prøv at gå ind under funktion - regler og beskeder og ta` den derfra.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 18:03

Nu er det 2002 jeg har, men der hedder den guiden regler.
Det er da muligt den hedder noget andet i 2003.
Men du må have en knap der der hedder indstillinger - importer/exporter

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 18:05

Ellers åbn "organiser" - der er den også

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 18:10

Du får lige dette her link, så kan du se hvad jeg mener: http://www.janum.net/itsvar/show_img.php?ID=551

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 18:18

Det er præcis det jeg mener, men der mangler en knap forneden der hedder indstillinger.
Måske er den på det andet faneblad.
Ellers må disse indstillinger ligge et andet sted i menuen.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 20:09

refi> jeg tror vi går forbi hinanden for jeg kan ikke se hvordan du, uanset hvilken metode du vælger, kan få kopieret det ønskede.
Hvis jeg kunne "folde" hele dialogboksen ud ville den fylde rigtig meget, for som du vil kunne fornemme ude i scrollbaren, ligger der rigtig mange regler for mails, måske 150 eller endda mere.
Når jeg er i den situation at jeg ønsker at oprette en ny regel skal jeg skrolle samtlige linier (regler) igennem for at se om den i forvejen findes. Og så kommer mit problem. Jeg ønsker i princippet at kunne markere samtlige regler på èn gang og dermed kunne kopiere disse tekstlinier og lægge dem ind på et dokument således at jeg på èn gang kan se samtlige regler beskevet. I stedet for at scrolle giver det et langt bedre og nemmere overblik hvis jeg havde alle regler kopieret over på dokumentet.
Håber min forklaring kunne forståes:)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 20:30

Ja okay, nu forstår jeg.
Jeg troede det var for at transportere dem til anden komputer.

Jeg tror til gengæld IKKE det er muligt at overføre dem til word e.lign.

Så skal du åbne hver enkelt og kopiere teksten over i et worddokument.

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 50 point
Dato : 19-10-05 20:43

Altså du vil bare lave en checkliste.
Lidt besværligt:
stå i din visning for regler
alt+prntscreen sæt ind i Powerpoint og klip den til med beskærværktøjet.
ryk scroll
en ny alt+prntscreen
det var noget nemmere hvis du kunne gøre vinduet større.

(du har nok prøvet den kopiér knap)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 20:49

Kopierknappen laver blot en kopi af den regel der er markeret som man så kan rette lidt i.

Godkendelse af svar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 21:08

Okay kan sikkert ikke lade sig gøre i det indbyggede program, men dit forslag her er nok det bedste alternativ.
Tak for indsatsen også til dig refi :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-05 21:19

Ok Refi - men den er lidt langt væk fra min kørende office 2000. Så jeg kan ikke se virkeligheden.
Et godt lille trick jeanette18 er, når man midt i sit arbejde/indstallation observerer et vindue med en masse tekst............alt+prntscreen så hænger den i udklipsholderen så længe du er i windows, og du kan altid printe det ud.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 21:41

Eywind> lige et lille tip. Udklipsholderen er da ok, men clipmate 6,5 programmet (opdateret) er bare super. Prøv det gratis i prøveperioden:)
http://download.dk/index.asp?Kat=kontor&subkat=udklipsholdere&prog=772

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-05 21:48

Yes det ser prof ud, især med at gemme efter nedlukning.

Kommentar
Fra : jeanette18

Dato : 19-10-05 22:00

Og den hurtige metode: ctrl+c (prøv at lave f.eks 3 forskellige kopier af noget forskelligt) - åbn f.eks irfan View - åbn clipmate og nøjes blot med at klikke på den linie som du vil sætte ind - ctrl+v. Altså man skal blot klikke på den linie i dit clipmateprogram som du vil have kopieret. lynhurtigt :)

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-10-05 22:07

Tak den må jeg nok prøve en dag.