/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
mail problem (outlook)
Fra : jeriko
Vist : 537 gange
40 point
Dato : 28-10-02 21:21

Hej - Jeg har et problem, som jeg håber at kunne få hjælp til. Når jeg henter mails kan der f. eks stå: henter (x) ud af 5 - altså der skulle komme 5 mails - men der kommer kun 4 ! Derimod får jeg somme tider lov til lige at se titellinien rykke ned og straks efter op igen, så jeg kan få et glimt af, hvem afsenderen er. Så vidt jeg ved er det altid den samme afdender når det sker, denne afsender mener dog ikke, at problemerne stammer fra ham, da han kommunikerer med en del andre uden problemer lige som jeg. Jeg bruger outlook 2000 til Windows 98. Hvad er der mon galt ?

Accepteret svar
Fra : Crucifix

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-02 22:01

Hejsa

Det kan være at du har sat en "meddelelsesregl" op med vedkommendes emailadresse.. Den regl gør så at mailen slettes med det samme.

Undersøg om der skulle være en sådan regl under funktioner -> meddelelsesregler -> post (sådan er det ihvertfald i out ex ellers kig lidt i "hjælp")
Derinde kan du så se alle de regler der er vedrørende din post. Hvis der er nogen regler klik på dem og se nederst hvad reglen gør.
Ex.:
Anvend denne regel, når meddelelsen er modtaget
Hvor linjen Fra indeholder 'lars@larsen.tele.dk'
Slet den fra serveren

I dette eksempel vil alle mails fra lars (fiktiv) blive slettet fra serveren inden jeg overhovedet kan nå at hente den..

Håber det gav lidt

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 22:03

jeriko skrev:

> Når jeg henter mails kan der f. eks stå: henter (x) ud af 5 -
> altså der skulle komme 5 mails - men der kommer kun 4 !

Sådan som du beskriver det, lyder det som om der kommer 5, men en
af de 5 flyttes med det samme til en anden mappe. Har du kigget i
slettet post - eller evt. i andre mapper om mailen havner der. Hvis
mailen flyttes automatisk vil du normalt kunne se at der ligger en
ulæst meddelelse i en mappe, fordi mappenavnet markeres med fed (på
samme måde som det sker i indbakken).

> Så vidt jeg ved er det altid den samme afdender når det sker,

Du har måske - uden at have lagt mærke til det - fået oprettet en
regel for den pågældende adresse. Klik på "Organiser" og derefter
"Guiden regler" for at se de regler der måtte være oprettet. Du kan
også prøve at tjekke "Uønsket email" (også placeret under
"Organiser") for at se om du har markeret afsenderen som
spamudsender.
--
Jens Gyldenkærne Clausen
MF (medlem af FIDUSO - www.fiduso.dk)
I ovenstående tekst benyttes nyt komma.

Godkendelse af svar
Fra : jeriko

Dato : 25-11-02 00:25

Tak for svaret Crucifix.
Undskyld det varede så længe. Rådet hjalp med det samme, min fejl fra begyndelsen (Fejlkilden sidder som regel foran tasterne ) .