/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
film fra pc harddisk på tv
Fra : pilgaard100
Vist : 602 gange
100 point
Dato : 18-10-05 21:29

jeg kan ikke se mine film jeg har på min harddisk på min tv. jeg får lyd i tv fra filmen intet billede.
hvis jeg sætter en dvd i pc kan jeg se den uden probleler.
jeg bruger power dvd 6.
HVAD GØR JEG FORKERT.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 21:46

Er det TV du forsøger at bruge som skærm til noget du har på komputer - eller hvordan skal det forståes ?

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 18-10-05 22:05

jeg har film liggende på min harddisk som jeg gerne vil se på mit tv uden at jeg først skal brænde dem på dvd.
jeg har koblet tv til tv out på min pc og den funger fint som skærm det er kun når jeg vil se film fra hartdisken at der ingen billede er men kun lyd.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 18-10-05 22:46

Det lyder som om at du mangler nogle codecs. Prøv at installere denne codecpack http://www.free-codecs.com/K_Lite_Codec_Pack_download.htm som jeg selv bruger, og jeg kan se og høre "alt"

-Ole

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 18-10-05 23:40

det ændre intet. der var forskellige at vægle imellem så jeg tog fuld version. der var mulighed for at fra og til vægle noget men det var lidt sort snak for mig så jeg trykkede bare næste men måste det vat en fejl.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 23:43

Stop nu lige.....

Kan du se filmene på komputeren ?

Hvis det er tilfældet er det jo ikke codecs der mangler - hvis ikke du kan se dem ER det codecs.

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 18-10-05 23:46

jeg kan fint se dem på computeren det er kun på tv der poblemer

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 23:51

Så er det ikke codecs.

Der må være en fejl i dine kabler der gør at det kun er lyden der kommer over.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 23:54

Eller dit TVkort er forkert opsat (indstillet)

Kommentar
Fra : pilgaard100

Dato : 19-10-05 00:09

hvis jeg bruger pc som dvd afspiler så kommer der fulde signal til tv så jeg tror at mine kabler er ok. men tvkortet hvordan kan jeg tjeke det?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 19-10-05 00:17

Kig i de indstillinger der er - det kan jo være billedet bliver sendt et helt andet sted hen.

Godkendelse af svar
Fra : pilgaard100

Dato : 19-10-05 00:51

Tak for svaret refi.
jeg har løst poblemet i indstillinger det er noget med at jeg skal skifte mellem skærm og tv
go nat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-10-05 00:57

Selv tak - tit er det simpelt