/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
Sammenstøbning af plexiglas
Fra : kid
Vist : 1744 gange
30 point
Dato : 28-10-02 19:56

Jeg ville høre om der er en der kunne svare mig på om man kan smelte to plexiglasplader sammen eller om der er et andet gennemsigtigt materiale som er robust der kan smeltes sammen....
Menningen er at jeg skal lave en gennemsigtig kasse og jeg ved at man kan bukke/vinkle en plexiglasplade med en varmepistol - men sådan kan man jo ikke lave en tæt kasse der kan indeholde væske !!!

På forhånd tak Riko

Accepteret svar
Fra : srhansen

Modtaget 30 point
Dato : 28-10-02 23:44

Hej Riko

Du kan ikke smelte plexiglas sammen, men du kan lime det sammen.

Firmaet locktite laver en lim der er transparant og beregnet til at lime plexiglas sammen med.
Vær dog opmærksom på at du nemt kan putte så meget lim på at limfugen bliver grim.
Prøv derfor med to mindre stykker først.

Efter limningen kan du jo trække en tynd fuge af sillicone, hvis limningen skulle vise sig ikke at være helt tæt.
Det afhænger dog meget af hvor meget væske du skal have i din kasse og hvor stor utætheden er.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : srhansen

Dato : 29-10-02 18:00

Må jeg iøvrigt anbefale at bruge polycarbonat i stedet for plexiglas, det holder til meget meget mere.

mvh srhansen

Kommentar
Fra : kid

Dato : 29-10-02 19:26

Hvor kan man købe det der polycarbonat ???
Og kan det smeltes sammen ellers skal det også limes ?????

Kommentar
Fra : Donald

Dato : 17-12-02 09:34

Hej Riko

Du kan evt. også overveje at bruge helt almindeligt tagrendelim. Det er naturligvis vandfast men har dog den ulempe at den ikke er helt gennemsigtig.

God ide at forsøge sig med at hæfte 2 prøvestykker sammen først.

mvh Donald

Godkendelse af svar
Fra : kid

Dato : 06-10-03 20:13

Tak for svaret srhansen.