/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Snitbakke
Fra : ikazoo
Vist : 939 gange
500 point
Dato : 18-10-05 20:11

Er der en, der ligger inde med en snitbakke: ø25 med 26g pr. tomme?

Eller ved hvor jeg kan skaffe den. Så vil jeg gerne købe eller låne den.

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 18-10-05 20:53

Er det tomme gevind?
alimak

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 18-10-05 21:16

Hvis det er 1" X 26Tpi er det en gev til motorcycle? hedder cycle gevind!

Der findes ikke 25mm Ø X 26gev/tomme, Kun cycle gevind 1" = 25,4 mm kan sikkert lånes i en M/C foretning.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 18-10-05 21:24

hvor bor du ? jeg ved at raaco har snitbakker (jeg arbejder der)

Kommentar
Fra : bonito

Dato : 18-10-05 22:41

Nu stiller du spørgsmålet under "BILER" - hvor befinder gevindet sig ?
--- der findes også muligheder for (med specialfile) at file et beskadiget gevind op igen, så det bliver brugbart, men ellers må du nok prøve et MC-værksted.
Hvis du skal skære det op med en snitbakke (altså et gammelt gevind) - så skal du gøre det med den yderste FORSIGTIGHED - da du let kan beskadige gevindet så meget at det er ødelagt for altid, så skal der NYT materiale til - det er LIDT lettere med filen.
hilsen
Bonito

Kommentar
Fra : ikazoo

Dato : 19-10-05 07:45

Hej.

Foreløbig tak, det er til forgaffel på en røvskubber, som vi er ved at bygge, så det er helt sikkert cycle gevind 1" = 25,4 mm.

Vi bor i Ikast.

Med venlig hilsen

Ikazoo

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 500 point
Dato : 19-10-05 09:31

Her om godt 2 uger (den 5. november) er der stumpemarked i Herning. Her kan du finde det gevindskæreværktøj som du mangler. I bl.a. HAL K er der en hollænder (ældre ægtepar) som praktisk taget har ALT i alverdens gevinder. Jeg har købt ALLE de UNF og UNC-gevindtappe og bakker jeg bruger til mine gamle engelske mc'er netop hos ham.

Held og lykke!

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : ikazoo

Dato : 19-11-05 19:19

Tak for svaret pallenoc. Men desværre havde de ikke den rigtige snitbakke. Har dog nu fundet det hos en ældre cykelhandler

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 19-11-05 19:40

Den addresse kan muligvis hjælp, det er en BSA foretning i Birmingham det hedder C&D Autos det er rimlig i pris med alting de sender over hele verden jeg har købte flere gang og skulle heller ikke betale moms her hjemme. Du kan søge under "C&D Autos" på nettet og kig på deres udvalg. De har brugt og nyt!

mailto:canddautos@eidosnet.co.uk