/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
ER DEN PENGENE VÆRD?
Fra : hawaii7
Vist : 661 gange
100 point
Dato : 18-10-05 19:05

ALDI sælger fra i morgen en større MEDION 17" notebook, med bl.a 100Mb segate harddisk, trådløs netværk, fjernbetjening, dvd brænder m.m. til 11.999,- kr.
Er dette køb pengene værd. Der er vel nogle specialister her i dette forum, da jeg intet kender til bærebar PC'er.
Hvor besværligt er det at installerer windows XP proff?
Giver det flere timers arbejde?

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 19:20

Jeg ville ikke røre medion med en ildtáng og deres service er af H til.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 19:26

Ahh De pc-er af mærket Medion som Aldi har solgt igennem tiderne har nu været rimelige kvallitet. Jeg skal lige ind og kigge på den bærbare de har på tilbud nu.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 19:32

Hvor har du set det tilbud henne. Der er ikke noget på deres hjemmeside. Fortæl lidt mere om den.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-05 19:35

Jeg har kun positive oplevelser med medions kundeservice, så jeg turde godt gøre det

Kommentar
Fra : Hannabanana

Dato : 18-10-05 19:35

Ja, alt aldis grej er somregel pengene værd. Skulle der blive problemer med maskinen går du bare ned og siger det, og de gir' dig pengene tilbage!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 19:38

Ok jeg har fundet det. Det ser umiddelbart ud til at være et godt tilbud. Al hardware er af den rigtige slags, så den ville jeg godt turde købe. Jeg kender flere der har købt computer i Aldi uden problemer, men jeg kunne måske godt forestille mig Aldi stille sig på bagbenene
Jeg ville måske hellere vælge en bærbar fra www.zepto.dk. Det er rigtig dansk kvalitet. Prøv at gå derind og sammensæt en bærbar med de samme specifikationer som den fra Aldi og se hvad prisen bliver. Der er der altså også tale om service.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 19:39
Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 19:40

Den kan jeg understøtte 100%

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 19:42

Jeg har lige selv prøvet på Zepto og de bliver altså godt nok dyrere end Aldis.
Op med muldvarpen og ned i Aldi

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-10-05 19:46

Jeg købte et dig. camera i aldi for ca 3 år siden, og da det gik i stykker ca 1 md. efter garantiens udløb, rettede jeg en forsigtig forespørgsel til aldi, om der var mulighed for at få det repareret for en rimelig pris. aldi byttede cameraet uden beregning

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 18-10-05 20:06

jeg har købt en for 3 måneder siden og sat frop i den uden besvær
den er deelt i 3 c drev med win d drev ligger på skiver e drev skal du tage en kopi af
så kan du sætte den op til fabriks instilling igen.

jeg er meget tilfreds og jeg mener at man får meget for pengene

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-10-05 20:08

Det lyder lidt mærkeligt, da vores firma er collectioncenter for cameraer fra lidl og aldi, det foregår ved, at gå på iso-teck service centers hjemmeside, hvor aldi har oprettet en fil på cameraet, det skal jeg så godkende, inden det sendes til Tyskland.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 20:17

Lad os se.

17 tommer widescreen skærm = MEGET stor skærm til bærbar.
Harddisk 100 gb = meget stor harddisk til bærbar.
grafikkortet =jeg synes grafikkortet er pisse godt i en bærbar.
Ram =1024 mb ram er pisse godt.

Jeg har ikke kunne finde processoren på maskinen, men den der ved det må gerne skrive det

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 18-10-05 20:36

Jeg takker mange gnage for de mange kommentarer. Jeg kan forstå jeg godt kan tage mulvarpen frem og købe en MEDION.
Jeg takker mange gange for hjælpen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 18-10-05 20:47

Pas nu på hawaii7 - mulvarpe kan ikke lide stærkt lys, så du skal nok finde et dunkelt sted hvor du river blade ud af dagbogen!

Jeg har selv købt en hel del ting i ALDI, og der er aldrig problemer. De giver heller ikke en længere garanti uden god grund, så du kan roligt købe den.

(Men hvis du hiver mulvarpen op i sollyset, så giv den lige solbriller på!)

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 18-10-05 22:34

Vi har købt en masse grej i Aldi og alt har været tiptop. Hvis tingene ikke svarer til forventningerne kan man returnere og det sker uden problemer! Vi havde en enkelt gang problemer med en fladskærm, det blev ordnet med online service.
Folk er mistænkelige fordi Aldis priser som regel er helt i bund - men man skal huske på hvor store Aldi er i Tyskland, derfor er priserne små...man køber ind i enorme mængder.
Nul problemer med Aldi eller Medion.

Kommentar
Fra : KimOtto

Dato : 18-10-05 23:46

ALDI er tysklands største computerforhaldler har jeg hørt og jeg har aldrig hørt folk klage over computere købt i ALDI.
Når ALDI i danmark en gang imellem har en computer til salg er det altid et rigtig godt køb. Man får virkelig meget for pengene i ALDIs computere så det er bare med at komme i kø. (... eller køb en apple computer det er der man får aller mest for pengene )

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-10-05 08:15

køb den nu lad dig ikke forvirre

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-10-05 08:49

HJÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆLP

Det ultra2 skriver er udenlandsk for mig med frop, det ene drev m.m.
Hvad betyder det på dansk? (du kan evt. skrive direkte til mig hawaii snabel a punktum sol.dk)

Hvem og hvordan giver man point, i mit tilfælde hvor der er kommet mange svar.

Mvh
hawaii7

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-10-05 09:19

Det bestemmer du selvfølgelig selv, jeg har som it destrubitør en anden opfattelse af medion og aldi/lidl

Kommentar
Fra : ultra2

Dato : 19-10-05 10:35

frop=win prof stavefejl undskyld
min hd er delt op i 3 C-D-E
på c ligger styresystemet
på d ligger di programmer som også findes på cd rom
på e ligger restore mm di skal brændes ud hvid du engang vil sætte din pc op til fabriks standart hvad du bliver nød til at
gøre hvis den skal til rep

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 19-10-05 10:47

til peet49
Hvad er så lige din mening om Aldi/Lidl???????????????????????

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-10-05 11:26

Til hawaii7.
Køre på 3 år med en MEDION fra Aldi, der var nogle problemmer i starten, men fik dem afhjulpet på en pæn måde fra deres service i Herlev.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-10-05 12:03

peet49 føler nok at der er noget der går hans næse forbi, så det er nok derfor han reagere så negativt.

Vi er åbentbart mange der er tilfredse med de produkter i ALDI, så det siger sig selv, at man ikke skal frygte noget.

Dog vil jeg sige, at hvis man er novice og ikke aner en klap, så skal man nok søge andre steder hend, hvor der er råd og vejledning til stede. - Men hvis du ved hvad det er du står over for, så bare gå i krig med mulvarpen.

Kommentar
Fra : KaVAkandu

Dato : 19-10-05 12:10

Det er jo kvalitets produkter der er i dem, MSI-PIONER-QUANTUM-SAMSUNG-LITE-og så videre, det er det samme som alle andre bruger

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-10-05 12:21

Det var nu mere Medion, jeg ville hentyde til, jeg har mange utilfredse kunder. Den sidste fik et tilbud på hans PC kr. 3450 + moms fra medions reperatør. Det eneste, der var galt med den, var en cpufan, der ikke kørte hele tiden, så systemet blev for varmt. Medion ville skifte bundkort/cpu - det kalder jeg "god" service, kan nævne mange flere. Hvis Adli/Lidl ville sælge produkter som FS-HP-Acer ell. lign. ville jeg være ligeglad.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-10-05 16:06

Måske er du lidt 'farvet' peet49

Men når man tænker på hvor mange af den slags varer Aldi sælger, så er det da klart at der vil være reparationer og klager - vi er blot en hel masse som ikke er stødt på noget i dén retning, og for mit eget vedkommende har servicen været mere and perfekt. Jeg har så sent som i dag, været i vores lokale Aldi for at købe den universalremote de har - småtingsafdelingen jep..og prisen? Under dte halve af hvad andre skal have for den

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 19-10-05 16:51

Måske; men jeg køber heller ikke rundstykker hos min slagter.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-05 18:24

Bare for at forvirre dig så har www.prcdata.dk et godt tilbud.

Citat
LG LW60 Express

Lynhurtig bærbar fra LG med en lækker 15,4" WideScreen skærm. Ligeledes har den en 1733MHz Intel Pentium M cpu, 512 MB DDR-II RAM, WLAN, FireWire samt et 128MB dedikeret Radeon X600 grafikkort.

Kun 10.275,00

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 19-10-05 18:26
Kommentar
Fra : lago3

Dato : 21-10-05 16:12

Jeg har købt omtalt Bærbare hos Aldi, og ja jeg ledte også forgæves efter den på deres hjemmeside.
DATA:
Skærm 17" TFT W-XGA 1440x900
HDD Seagate 100GB 5400 rpm
Grafik nvidia Geforce Go 6600 PCI Express x16
Processor Intel Pemtium mobile M 740 1.73 mhz 533 mhz FSB 2MB L2 cache
chipsæt intel 915PM PCI express
RAM 1024MB DDR II
CD/DVD 8x dual layer (8,5GB)
WFI Intel pro wireless 2200 lan 802.11g 54 Mbit/s
Bluetooth

Kommentar
Fra : lago3

Dato : 21-10-05 16:24

og endvidere:
6-kanal audio out (analog+spdif) 2 integrede højttalere og subwoofer
multimediekortlæser SD, MMC, MS og MS pro
LAN 100 mbit/s
Modem v.90 inkl. kabel
4 x USB 2.0
1 x Firewire
1 x pcmcia type II
Indbygget TV tuner m/ fjernbetjening
der medfølger:
stereoheadset m/ mic
USB scrollmus
Bæretaske
indtil videre er jeg godt tilfreds med købet

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 21-10-05 16:33

hawaii7

Der kan du bare se. Hvad venter du på, op med muldvarpen og brug løs af al din opsparede formue

Kommentar
Fra : severino

Dato : 21-10-05 18:04

Rigtig Fijala, og så kan peet49 gå til slagteren og få sig nogle pølsehorn, da han ikke kan få rundstykker. (En slagter med et sparsomt udvalg)

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-10-05 18:31

Fint nok - kan I have en god weekend.

Godkendelse af svar
Fra : hawaii7

Dato : 11-08-06 10:35

Tak for svaret severino.