/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Min søn skal konfirmeres
Fra : hyldeborg
Vist : 13105 gange
100 point
Dato : 18-10-05 18:53

Min søn skal konfirmeres og jeg vil naturligvis gerne lave noget særligt ud af dagen. Jeg vil gerne skrive en sang, men også gerne lave en eller anden form for underholdning. Er der nogen der har en god grund-idé som jeg så kan tilpasse min egen søn?

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 18-10-05 18:57

Til min konfirmation lavede min far en sketch, med mig selv i hovedrollen (han spillede mig..

Han overdrev en så simpel ting, som hvordan jeg på det tidspunkt lavede morgenmad med den ene hånd i lommen (dovenskab). Samtidig havde han prøvet at efterligne mit halvlange hår, ved at binde en gang rockwool rundt om hovedet.

Det er dét jeg husker bedst, så det har gjort et stort, positivt indtryk.

Find nogle af hans kvaliteter, eller sjove fejl og mangler, og træd lidt rundt i det. Selvfølgelig ikke noget der går over stregen, så han bliver flov eller ked af det.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-10-05 19:14

Sidebemærkning: Synes, du skal lukke det tilsvarende spørgsmål, så beholder du dine point til senere brug

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 18-10-05 20:43

Lej en jukebox med 60-er hits.

Kommentar
Fra : mangorossa

Dato : 18-10-05 23:02

Mine unger far, lavede en quiz, med de ting en MAND skal kunne: Lukke en flaske vin op, håndtere en cigar (ikke nødvendigvis fordi man ryger altså, men sådan noget skal en mand vide ) , slå søm i, tage et kondom på..det var klart det sjoveste *GG* osv osv.

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 18-10-05 23:06

Opfør en rap om hans barndom.

Hanne

Kommentar
Fra : Odesus

Dato : 18-10-05 23:17

Hmmm
Hvorfor være traditionel ?…Spræng lidt grænser hvis du tør og lav en konfirmation med tema.
Nu ikke vælge vivaldi de fire årstider som tema . Men et tema der rør sig i hans hverdag, tag ham med på råd. Lad være med at tænke hvad andre siger for når alt kommer til alt er det er det vel HAM der skal fejres og IKKE gæsterne. Da vores søn skulle konfirmeres var vi alt det sædvanlige igennem…..festsang….tre retters menu….musiker….festlokale…tale….skrub af suppe. På et tidspunkt kikkede jeg over på min søn der sad med et tomt blik og sagde så ”er du slet ikke interesseret……det er jo for dig alt det her !”….hvorefter han svarede ”hvornår må jeg så bestemme ? ”…..det en ommer …Han valgte så at være VIP for en dag….Med ”fed øse” der transporterede ham til festen med ”bodyguards” der passede på ham og ”tjenere” der lød hans mindste vink, han blev også ”fjernet” da der ”opstod en krise” og andre happenings osv. Osv. Om natten sov han som en VIP…En god dag og gæsterne var med på ”legen”. Vi snakker tit om dagen og husker den som værende alt andet en ”stiv”….måske en idé.
God fest.
Odesus.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 19-10-05 00:02

Det lyder herligt Odesus - en rigtig god ide for de som 'tør' springe ud i det

Hvis man så alligevel forbliver i det traditionelle er her lidt ideer:

Der findes en konfirmandeksamen i flere variationer - og til begge køn, prøv at forhøre dig hos dem du kender om de evt. har den.

Jeg har den i flere udgaver med det vil blive for omfattende at komme ind på dem her.

I korte træk går f.eks. den ene eksamen ud på at opstille en Tipskupon med 13 spørgsmål og 3 svarmuligheder til hvert spørgsmål.
Et spørgsmål kunne f.eks. være:

Hvad hedder Dronningen Margrethes mand?

1. - Prins Henrik
x. - Anders And
2. - Maersk Mc.Kinney Møller

*****

Og så fremdeles. Man skal være meget opmærksom på at spørgsmålene ikke må være for svære, det er ikke meningen at konfirmanden skal 'trynes'. der er selvfølgelig præmie for 10 / 11 / 12 / 13 rigtige svar. Det er smartest at undlade at sige hvornår præmierne udløses, så man hen ad vejen evt. kan sætte 'præmie for rigtigt svar' ned til .f.eks. 8 rigtige osv.

Der er også 'følekassen' - en papkasse med to huller i bunden hvor konfirmanden kan få sine hænder igennem, den lægges på siden så kassens sider 'skygger' for konfirmanden - men gæsterne kan se hvad der foregår. Nu lægges forskellige effekter inde i kassen og konfirmanden skal så føle sig frem til hvad det er. Det kan f.eks være en engangshandske fyldt med vand, ris eller marmelade (bvadr). det kan være en kunstig hundehømhøm som købes i en spøg og skæmt forretning eller det kan være et stykke pels med to knapper syet i - kun fantasien sætter grænser - men igen - husk at det ikke er meningen at han skal være til grin - han skal synes det er hyggeligt og sjovt.

Præmierne behøver ikke at være noget særligt - hovedsagen er at man hygger sig.

Andre eksamener kan være puslespil - og gerne et man selv har printet og skåret af et, af konfirmanden kendt, billede.

Det kan være at sætte en plaket af yndlingsidolet på en plade og lade konfirmanden skyde til måls med dartpile - selvfølgelig med præmier.

Men tror du egentlig ikke at nogle af gæsterne har tænkt på at lave lidt sjov med ham? Det er ret almindeligt at venner / fætre / kusiner står for denne afdeling af festen

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 19-10-05 09:08

Kig ind på

http://www.festsange.dk

der er masser af inspiration til både sange og selskabslege som kan bruges som tema

mvh steen