/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Opgradering af FloppyDisk-adapter til XP
Fra : ks9000
Vist : 596 gange
100 point
Dato : 28-10-02 17:41

Jeg har et Olympus digi-kamera med SmartMedia kort.

Efter at jeg har fået installeret Windows XP på min PC, har det ikke været muligt at læse disse kort ved hjælp af en FloppyDisk-adapter. 'Den' vil ikke kendes ved FloppyDisken i A-drevet.

De programdisketter jeg har til Camedia FloppyDisk-adapteren, 'dækker' ikke Win-XP, men kun op til Win 2000.

Jeg kan ikke finde en hjemmeside, hvorfra jeg kan hente en XP-version.

Kan nogen anvise mig et sted, hvor dette kan lade sig gøre?

//Knud

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 18:03

"ks9000" <ks9000.news@kandu.dk> wrote in message
news:ICdv9.186826$Qk5.6566574@news010.worldonline.dk...
> Jeg har et Olympus digi-kamera med SmartMedia kort.
>
> Efter at jeg har fået installeret Windows XP på min PC, har det ikke
> været muligt at læse disse kort ved hjælp af en FloppyDisk-adapter.
> 'Den' vil ikke kendes ved FloppyDisken i A-drevet.
>
> De programdisketter jeg har til Camedia FloppyDisk-adapteren, 'dækker'
> ikke Win-XP, men kun op til Win 2000.
>
> Jeg kan ikke finde en hjemmeside, hvorfra jeg kan hente en XP-version.
>
> Kan nogen anvise mig et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
>
> //Knud
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"

Jamen nu har jeg set og hørt rigtig mange (også her i NG'en ) der har
problemer med Windows XP...og diverse hardware......

Jeg tror kun der er eet at gøre - at gå "tilbage" til Windows 2000 Pro - der
er ikke alle de hardware problemer. XP er blot farvelade ...

Mvh

Lars

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 28-10-02 22:12

Hej Knud

Surt show. Det ser ikke ud til, at der er noget at hente på nettet.
Men måske kan du få hjælp der, hvor du har købt dit kamera?

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 22:12

Drivere til XP kan hentes på adressen:
http://www.smartdisk.com/ProductInfo.asp

Flemming

"Lars [8210]" <lars9999@NOSPAMexcite.com> skrev i en meddelelse
news:apjqmg$3a8$1@sunsite.dk...
> "ks9000" <ks9000.news@kandu.dk> wrote in message
> news:ICdv9.186826$Qk5.6566574@news010.worldonline.dk...
> > Jeg har et Olympus digi-kamera med SmartMedia kort.
> >
> > Efter at jeg har fået installeret Windows XP på min PC, har det ikke
> > været muligt at læse disse kort ved hjælp af en FloppyDisk-adapter.
> > 'Den' vil ikke kendes ved FloppyDisken i A-drevet.
> >
> > De programdisketter jeg har til Camedia FloppyDisk-adapteren, 'dækker'
> > ikke Win-XP, men kun op til Win 2000.
> >
> > Jeg kan ikke finde en hjemmeside, hvorfra jeg kan hente en XP-version.
> >
> > Kan nogen anvise mig et sted, hvor dette kan lade sig gøre?
> >
> > //Knud
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
>
> Jamen nu har jeg set og hørt rigtig mange (også her i NG'en ) der har
> problemer med Windows XP...og diverse hardware......
>
> Jeg tror kun der er eet at gøre - at gå "tilbage" til Windows 2000 Pro -
der
> er ikke alle de hardware problemer. XP er blot farvelade ...
>
> Mvh
>
> Lars
>

Kommentar
Fra : strarup

Dato : 29-10-02 01:15

Hej Knud,

er det en floppyadapter som denne her hvor memorykortet bliver puttet i? -->
http://www.pm-data.no/produktinfo/107985.htm

hvad hedder floppyadapteren hel præcist, samt det digitale camera fra Olympus? (model osv.)

hvis det er fra siden fln linker til og den hedder "FlashPath Floppy Disk Adapter - SmartMedia"... og ser sådan her ud... -->
http://www.smartdisk.com/images/Flash%20Memory%20Readers/FlashPath-SmartMedia.jpg
så sku' der være en driver til den her... -->
http://www.smartdisk.com/Support/Downloads/Software/FPSM_v36008_w2k_winxp_English.exe

mvh.

Strarup

Accepteret svar
Fra : kamilla

Modtaget 100 point
Dato : 29-10-02 16:49

http://cf.olympus-europa.com/consumer/digimg/downloads/downloads.cfm

Prøv her, Knud - den virkede hos mig, og jeg har vist det samme "udstyr" som du har.

Hilsen Kamilla

Godkendelse af svar
Fra : ks9000

Dato : 31-10-02 20:46

Tak for svaret Kamilla.
Din 'løsning' var den nemmeste og det virker.
Men også tak til I andre.
Forslaget om at 'skrotte' WinXP til fordel for 2000, var altså ikke nødvendig. - Heldigvis.
//Knud