/ Forside/ Interesser / Fritid / Computerspil / Spørgsmål
10  Tri 2316
Dark age of Camelot
Fra : yearhouse
Vist : 385 gange
300 point
Dato : 18-10-05 08:56

Min pap-datter er grebet af dette on-line spil. Hun har en rimelig god pc, men nu er der kommet en udvidelse til spille, vistnok Darkness, og det kan hendes grafikkort ikke bære......siger hun.
Jeg kender ikke hendes graffikkort, men kan der bare være noget, der skal opdateres eller noget?.

HVIS hun skal have nyt graffikkort.....hvad vil i så anbefale?
Jeg har selv RADEON 9550....og hér kører det fint.......

Man kan jo ikke spå om fremtiden....men hvor meget skal hun ofre, for at være nogenlunde sikret?

Er mit kort nogenlunde?

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-05 09:35

Jeg fandt de her krav til udvidelsen påders hjemmeside. men jeg vile faktisk tro at det godt kan på på computeren som den er, uden at jeg ved hvad kort der sidder i nu. Men jeg vil de gerne stætte hende i sit krav om et bedre grafikkort, det bliver jo aldrig godt nok ;)

REQUIREMENTS:
This expansion pack requires the original Dark Age of Camelot and Catacombs expansion pack to play. The original game is available as a 14-day free trial by clicking here.
The Catacombs expansion is available for download here. In-game activation is required. Save $10 when you activate both Catacombs and Darkness Rising.

MINIMUM SPECS:
Pentium III 1.4GHz or AMD equivalent
512 MB RAM
Requires compatible 3D Acceleration card with 64 MB Video RAM
DirectX 9.0c or later

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 09:38

Her kan du se hvilke grafikkort der er understøttede i Darkness Rising udvidelsen! Men det kan være andre hardwareproblemer der forhindrer hende i at spille!
http://support.darkageofcamelot.com/kb/article.php?id=833

Muligvis vil en driver update eller directX update hjælpe, men det er jo ikke mange oplysninger du kommer med om hendes PC!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 09:41

Det kan jo osse både være mængden af ram eller at hun ikke kører med directX 9.0c der gør hun ikke kan køre det!
Hvilket windows kører hun?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-05 09:55

Hej igen.....jo jo...Hun skulle ha´ kraft nok i maskinen, 1024 ram og alt dét dér. Hun har osse hidtil spillet de andre udgave, Atlantis, Catacoms m.m., uden problemer...men det er efter den nye opgradering (Darkness) er kommet, at problemet er kommet....Hun har XP pro.....

Det skal lige nævnes, at det tager en krig at downloade med hendes forbindelse (256). Derfor downloade jeg det, og brændte det på en disk til hende, da jeg har monster-hastighed....

måske er det Hér det så er gået galt????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 10:03

Tror jeg nu ikke men du kan da prøve at downloade det igen! Kom der fejlmeddelelser under installation?

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 10:10

De andre extensions du nævner kan køre med et 32 mb ram grafikkort så det er nok der problemet ligger! Eller at hun skal upgrade sin directx! Er hendes XP fuldt opdateret?

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 300 point
Dato : 18-10-05 10:12

gætter på hun har et onboard grafikkort, for så er det nok ud at købe et agp eller pci Xpress grafikkort alt efter hvor ny hendes PC er?

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-05 10:41

Det er ikke on-board grafikkort.......Det er bare stadig et mysterium med det nye halløj, når det andet virker. Pc´en er ca. 6 md. gammel....men måske det kan hjælpe med alt det opdaterings-halløj????

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 10:45

Prøv at downloade Everest og kør det på din datters PC så vi kan få lidt flere oplysninger!
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 18-10-05 13:54

Hvis pc'en "kun" er 6 måneder gammel, så vil jeg da tro at hun har et grafikkkort der kan trække det!

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 18-10-05 16:33

Ja det vil jeg osse mene bruuno! Men der laves jo mange tricks for at gøre en PC så billigt som muligt!

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 18-10-05 20:24

Tak for svaret tedd......Hun trængte til en opgradering af driveren til grafikkortet.
men det var nu en "fejl 40".......altså 40 cm fra skærmen *LOOOOOL*
Jeg havde jo brændt programmet til hende og zippet det for pladsen skyld.....Hun troede så bare at hun kunne smide det hele over i spille-mappen....uden at foretage sig noget.....

Jeg si´r tak for hjælpen, og undskylder også ulejligheden*g*.-)