/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
MESSENGER!!!!
Fra : jumbovorre
Vist : 383 gange
40 point
Dato : 28-10-02 13:22

Hej alle...

Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer med det...?

Grunden til at MSN skal væk er at jeg bruger TRILLIAN....

Steffen

Kommentar
Fra : PowerRanger

Dato : 28-10-02 13:26

Altså du kan jo slå den fra i indstillinger, men det betyder jo kun den ikke starter, når du starter Windows. Men det vil jo stadig starte med f.eks. Outlook... et godt spørgsmål du kommer med, og jeg kan ikke komme med et bedre svar.

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 50 point
Dato : 28-10-02 14:04

Hej Steffen
Her er et godt tip som jeg for et stykke tid siden fandt på nettet
Jeg kopierer lige hele tippet så både du og andre kan få glæde af den.

Dette tip er gældende for windows XP
Mangler du Windows-komponenter i "Tilføj/Fjern Programmer"-menuen ?
Windows gemmer som standard nogle af sine egne komponenter, så de ikke er ligetil at afinstallere. Hvis du vil have dem frem igen skal du finde filen sysoc.inf (C:\WINDOWS\INF\SYSOC.INF eller C:\WINNT\INF\SYSOC.INF) hvor disse indstillinger er gemt og redigere lidt i den. (Sørg for først at tage en kopi af filen og gem den som backup-mulighed.
I filen er blandt andet lagret følgende information :
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,HIDE,7
For at få Wordpad tilbage på listen over Windows-komponenter skal du fjerne ordet HIDE, så linien kommer til at se sådan ud :
MSWordPad=ocgen.dll,OcEntry,wordpad.inf,,7
Du finder også programmer som Messenger og Index Server :
msmsgs=msgrocm.dll,OcEntry,msmsgs.inf,hide,7
IndexSrv_System = setupqry.dll,IndexSrv,setupqry.inf,,7
(Sidstnævnte er som du kan se (både her og i "Tilføj/Fjern") IKKE gemt.
Gem dine ændringer, og nu skulle du allerede være i stand til at se programmerne igen i "Tilføj/Fjern Programmer".

Håber det kan hjælpe dig
MVH Brian

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 13:19

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev
>
> Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
> fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
> med det...?
>

Prøv at kikke i gamle indlæg i gruppen her, for spørgsmålet er ofte oppe at
vende, så du kan sagtens finde svar, hvis du bruger et par minutter på at
finde det.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 13:21

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> wrote in message
news:4Q9v9.186724$Qk5.6543319@news010.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
> fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
> med det...?

Kopier denne tekst ind i "Kør":
RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Venligst René

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 13:22

"jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:4Q9v9.186724$Qk5.6543319@news010.worldonline.dk...
> Hej alle...
>
> Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
> fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
> med det...?
>
> Grunden til at MSN skal væk er at jeg bruger TRILLIAN....
>

Hvis du installerer den nye Servicepack 1 til winxp har du mulighed for at
deaktivere messenger.

Martin

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 13:24

On Mon, 28 Oct 2002 12:22:14 GMT, "jumbovorre"
<jumbovorre.news@kandu.dk> wrote:

>Hej alle...
>
>Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
>fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
>med det...?
>
>Grunden til at MSN skal væk er at jeg bruger TRILLIAN....
>
>Steffen

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
%windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Mellemrum efter Section.

Eller hent:
http://www.xpantispy.de/index.html?/news-e.htm

Morten
morten@bowman.dk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 17:01

"René Prebendorf" <rpr@novozymes.com> skrev i en meddelelse
news:9Z9v9.2536$Hy5.1636@news.get2net.dk...
>
> "jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> wrote in message
> news:4Q9v9.186724$Qk5.6543319@news010.worldonline.dk...
> > Hej alle...
> >
> > Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
> > fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
> > med det...?
>
> Kopier denne tekst ind i "Kør":
> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>
> Venligst René
>
Mange tak René, så slap jeg af med den.

Venligst Per

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 19:54

I news:Radv9.2826$Hy5.2470@news.get2net.dk , skrev Per.K
<persen1@NOWAY!yahoo.com> , bl.a. :
> "René Prebendorf" <rpr@novozymes.com> skrev i en meddelelse
> news:9Z9v9.2536$Hy5.1636@news.get2net.dk...
>> Kopier denne tekst ind i "Kør":
>> RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection
>> %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove
>>
>> Venligst René
>>
> Mange tak René, så slap jeg af med den.

Det virker tilsyneladende også i ME

--
Per, Odense
Ved svar fjern *** fra adressen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 19:05

> > Kopier denne tekst ind i "Kør":
> > RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

Hvis jeg nu laver et "forsøg" med at sætte dette ind, er det så muligt at få
det tilbage igen på en rimelig let måde ????

Svend Emil

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:02

Svend Emil wrote:
> Hvis jeg nu laver et "forsøg" med at sætte dette ind, er det så
> muligt at få det tilbage igen på en rimelig let måde ????

Tror jeg ikke du skal regne med. Jeg synes jeg læste et eller andet sted, at
man skal geninstallere XP for at få den igen. Herligt med kontante løsninger
Men ved sq ikke om det passer 100%. Har aldrig selv ønsket den tilbage
når man nu har ICQ...

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:13

> Tror jeg ikke du skal regne med. Jeg synes jeg læste et eller andet sted,
at
> man skal geninstallere XP for at få den igen. Herligt med kontante
løsninger
> Men ved sq ikke om det passer 100%. Har aldrig selv ønsket den tilbage
> når man nu har ICQ...

Ja, men min situation er (som du måske har læst tidligere), at jeg har
senere installeret MSN Messenger, og den ser XP bare som et installeret
program, og derfor er det stadig Windows Messenger der er standard, så den
åbner sammen med OE.
Dette vil jeg gerne have ændret, så min MSN Messenger kan blive standard !!
??
--
--- Svend Emil (o: ---

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:30

Svend Emil wrote:
> Ja, men min situation er (som du måske har læst tidligere), at jeg har
> senere installeret MSN Messenger, og den ser XP bare som et
> installeret program, og derfor er det stadig Windows Messenger der er
> standard, så den åbner sammen med OE.
> Dette vil jeg gerne have ændret, så min MSN Messenger kan blive
> standard !! ??

Ja ok, kan måske følge dig. Anede slet ikke der var to messenger-programmer
fra MS. Hvad er forskellen?

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:38

> Ja ok, kan måske følge dig. Anede slet ikke der var to
messenger-programmer
> fra MS. Hvad er forskellen?

At Windows Messenger er den som OE åbner, og den er kun version 4.7. (dette
er MS)
MSN Messenger har jeg selv senere hentet og installeret og den er version
5.0. (dette er ikke MS)

Så er det at jeg godt kunne tænke mig at sætte Windows Messengeren ud af
funktion, så det hele bare kører med min nyere MSN version, men dette er
åbenbart ikke lige muligt ???
--
--- Svend Emil (o: ---

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:49

Svend Emil wrote:
> At Windows Messenger er den som OE åbner, og den er kun version 4.7.
> (dette er MS)

Aha...

> MSN Messenger har jeg selv senere hentet og installeret og den er
> version 5.0. (dette er ikke MS)

Ikke MS. MSN står da for Microsoft Networks eller hur?

> Så er det at jeg godt kunne tænke mig at sætte Windows Messengeren ud
> af funktion, så det hele bare kører med min nyere MSN version, men
> dette er åbenbart ikke lige muligt ???

Det er nu forstået klart og tydeligt, men jeg tror det er lidt brutalt at
benytte ovenstående metode, hvis du stadig ønsker at benytte een af
messengerne...

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:53

> > MSN Messenger har jeg selv senere hentet og installeret og den er
> > version 5.0. (dette er ikke MS)
>
> Ikke MS. MSN står da for Microsoft Networks eller hur?

jaja, men ikke direkte en integreret del af XP :)

> Det er nu forstået klart og tydeligt, men jeg tror det er lidt brutalt at
> benytte ovenstående metode, hvis du stadig ønsker at benytte een af
> messengerne...

Ja, det er rigtig nok.
Jeg har lige lavet et forsøg, ved ikke at give Windows Messenger lov til at
køre i baggrunden, men det resulterer bare i at der overhovedet ikke starter
noget Messenger op overhovedet
--
--- Svend Emil (o: ---

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 21:56

Svend Emil wrote:
> jaja, men ikke direkte en integreret del af XP :)

OK... så er vi enige...

> Ja, det er rigtig nok.
> Jeg har lige lavet et forsøg, ved ikke at give Windows Messenger lov
> til at køre i baggrunden, men det resulterer bare i at der
> overhovedet ikke starter noget Messenger op overhovedet

Tja... jeg ved ikke rigtig hvad man skal gøre ved det. Jeg har ingen
erfaringer på området ud over følgende:
- Konvertér til ICQ!

Men den bryder du dig jo nok ikke om

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 22:09

> - Konvertér til ICQ!
>
> Men den bryder du dig jo nok ikke om

NEJ, mere er der da vist ikke at sige ! :)
--
--- Svend Emil (o: ---

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 28-10-02 22:31

Svend Emil wrote:
> NEJ, mere er der da vist ikke at sige ! :)

Nope... hehe

--
Martin K

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 02:00

In article <apja4d$od7$1@news.cybercity.dk>, mm.randers@musikskole.dk
says...
>
> "jumbovorre" <jumbovorre.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:4Q9v9.186724$Qk5.6543319@news010.worldonline.dk...
> > Hej alle...
> >
> > Jeg har læst et sted at det er muligt at afinstallere, eller i hvert
> > fald deaktivere, messenger i WinXP... Er der nogen der har erfaringer
> > med det...?
> >
> > Grunden til at MSN skal væk er at jeg bruger TRILLIAN....
> >
>
> Hvis du installerer den nye Servicepack 1 til winxp har du mulighed for at
> deaktivere messenger.
>
> Martin
>
Ja, og hvis du installerer "slipstreamed" winxp-sp1 kører dem slet ikke.
Du skal aktivere messenger

AL

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 29-10-02 07:07

> > NEJ, mere er der da vist ikke at sige ! :)
>
> Nope... hehe

....bare ærgerligt at der ikke er nogen der har kunnet afhjælpe mit problem.
:(
--
--- Svend Emil (o: ---

Godkendelse af svar
Fra : jumbovorre

Dato : 30-10-02 13:06

Tak for svaret briani.