/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kopi til harddisken
Fra : sym
Vist : 560 gange
250 point
Dato : 17-10-05 20:38

jeg har lige sat et nyt dvd drev i comp instaleret drivere osv
Det har resulteret i at jeg nu har et ekstra drev: et dvd drev (drev e) og et alm cdrom-drev(drev i )
jeg ville gerne kopiere nogle musik cd-er til min harddisk.
Men det kan jeg ikke. Der kommer kun en lille musikfil på 1 (en) kb for hver musikstykke.
Er det fordi musikken er kopibeskyttet eller har min nye dvd drev lavet kuk i systemet??

søren

Accepteret svar
Fra : dayworker24

Modtaget 260 point
Dato : 17-10-05 20:46

du kan prøve at kopire musiknummerne ind med media player 10.

det har altid virket for mig.

når jeg har prøvet at gøre som dig sker det samme de fylner minimalt.

Hvis du er inde i media player 10 er der et faneblad (kopier fra cd)

så nemt er det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-05 21:15

Prøv lige at se om der er en lille rød trekant et eller andet sted på cden eller kassen - så er den nemlig kopibeskyttet.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 17-10-05 21:50

det kan godt lade sig gøre med media player så der er det iorden men jeg skal åbenbart huske at bruge det rigtige drev
for i det andet ligger en fiktiv kopi af den forrige cd jeg har haft i.
Nogen der ved hvorfor??

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 17-10-05 23:41

her du husket at opdatere skærmbilled

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-10-05 01:59

http://portables.about.com/od/mp3players/ht/howtoripCDWMP10.htm
[citat]
How To Copy Music from CDs Using Windows Media Player 10
[citat/]

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 18-10-05 02:00

og i tilfælde af linket ikke virker eller siden er nede
[citat}
Here's How:
1. Insert the music CD into your computer’s CD drive. If a window titled “Audio CD” pops up, select “Take No Action” and click Ok.

2. Start Windows Media Player from the Start Menu.

3. With the “Now Playing” tabbed menu on the screen, select “Rip”. You’ll notice a list of your CD tracks appear, with the title, length, artist and other information either filled in or showing as unknown. If you have an Internet connection, click “Find Album Info” to have it downloaded and filled in automatically. Alternatively, you can click on items like artist once and manually type in the information.

4. Select Tools from under the top menu and choose Options. Choose the Rip Music tab. Check to see that the “Rip Music to this location” option is to your liking. If not, click Change. Under File Name, you can also choose what options (i.e. artist, song title) to include in the name.

5. Under Rip settings, select the Format you wish to save your music to. The Three Windows Media Audio formats can provide slightly better audio results then MP3, especially at lower bit rates (known as audio quality in Windows Media Player – see next step), but are not as widely supported on digital audio players as MP3s.

6. Audio quality selection is next. The slider, by moving it to the right, will increase the bit rate by which the music is recorded to. The higher the bit rate (i.e. displayed in the box as 192 Kbps), the better sounding quality the music will be. It also will increase the size of the individual music files, which may ultimately limit how many you can store on a portable device.

7. After confirming your selections, click Ok to return to the Rip CD screen.

8. Looking at the screen, you will see checkmarks next to each of the tracks to be copied. If you wish to not copy some of them, uncheck those marks.

9. Click Rip Music. A progress bar will appear next to each song title as it is copied onto your hard drive. You can stop the rip at anytime by clicking Stop Rip.

10. When all of the songs have been ripped, you can eject the CD and put it away.

11. Congratulations – you’ve ripped a CD using Windows Media Player 10!

[/citat]

Kommentar
Fra : sym

Dato : 18-10-05 23:41

Er der ingen der har en forklaring på mine 2 nye drev.Er der andre der har samme oplevelse.
Lige nu kan jeg vælge det ene af drevene og høre en cd jeg har haft i for flere dage siden. Og jeg har IKKE kopieret den.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-10-05 23:50

VRØVL

Så må den jo allerede ligge på harddisken.
Ellers må din maskine have flere giga memory og ikke have været slukket.
Noget tyder på du allerede har kopieret den, men bare ikke ved hvor den er i systemet.
Prøv en søgefunktion...
Problemet med et ghostbillede af det der var i drevet tidligere kan sagtens forekomme medmindre du lukker programmet og åbner det igen.

Kommentar
Fra : sym

Dato : 19-10-05 22:16

ja det synes jeg også lyder som noget vrøvl!!!

Jeg har både slukket og lukket computteren ....
men du svarede lige som ikke på mit tillægsspørgsmål hvorfor jeg pludselig har 2 drev.: cd-rom og dvd-drev
Kan det være fordi jeg har dvd-drevet som sekundær master og en harddisk som sekundær slave

Kommentar
Fra : sym

Dato : 19-10-05 22:37

Vrøvl igen!!!!
Jeg har fundet det pinnacle disc image der er lavet og det ligger som i-drevet hos mig

Tak for interessen i mit spørgsmål

Godkendelse af svar
Fra : sym

Dato : 19-10-05 22:38

Tak for svaret dayworker24.