/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Kaput plæneklipper
Fra : ziggy99
Vist : 1077 gange
200 point
Dato : 17-10-05 20:28

En eller anden idiot...mig selv......villle udskifte tændrør i min planeklipper. desværre forsøgte jeg med et tændrør med langt gevind hmmm

jeg skuede det næsten i bund, da jeg opdagede fejlen, men der var skaden sket.

Jeg har efterfølgende skilt kaburatoren? Brændkammer? ad men kan ikke se nogen skader, men det er der!

Der er elektrisk tænding og snor, men snoren kan ikke trækkes (den æder bare snoren) og den elektriske tænding fungerer ikke...efter udskiftning til rigtigt tændrør

Ziggy99

Kan den repareres eller skal jeg investe i ny....det er en Hurrycane fra Bauhaus, 2.5 år gammel

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 20:54

Det lyder som om du skal have skiftet stemplet

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-10-05 20:58

Altså nu skulle der ikke ske noget som helst ved at skrue et for langt tændrør i.....medmindre altså at stemplet har været i top, så du har skruet tændrøret så hårdt i/langt ned, at stempel og plejlstang har taget skade, eller meget værre, at du har forsøgt at starte maskinen.

Og hvis det er noget sådant der er sket, skal det være en plæneklipper til en vis pris, før det kan betale sig at ofre en renovering af motoren.

mvh dova

Kommentar
Fra : Botgaard

Dato : 17-10-05 21:17

Hej.
Hvor stor er sådan en motor? Jeg har flere gode B&S motorer til at ligge og vil foreslå at skifte hele motoren ud. Det er billigere end at kaste sig over en reperation af en 2½ år gammel maskine.

Peter.

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 200 point
Dato : 18-10-05 09:09

Der er desværre sket det, som flere påpeger, at når det forkerte/for lange tændrør er skruet i, så du trækker i snoren, bevæger stemplet sig jo hen mod tændrøret som stikker langt ind i forbrændingskammeret. herved "trykkes/bankes" der hul i stemplets top. Selvom du ikke umiddelbart kan se nogen skade udefra, er det en skade som i de fleste tilfælde vil give en sådan plæneklippermotor en "dødsattest"...netop pga. at en reperation vil overstige værdien af hele maskinen.

Køb derfor en anden maskine, evt. magen til...så kan den gamle jo altid bruges som res.dele.

Mvh
Palle Jensen

Godkendelse af svar
Fra : ziggy99

Dato : 18-10-05 12:04

Tak for svaret pallenoc.