/ Forside/ Interesser / Fritid / Fritidssejlads / Spørgsmål
10  transor 1030
Volvo Penta bb30 årg 63.
Fra : ThomasEp
Vist : 654 gange
50 point
Dato : 17-10-05 18:55

Hej, jeg er igang med at lave en motor for en kammerat! Så ville jeg høre om der er nogen der ved hvor jeg kan få fat på en service bulletin, eller en værksteds bog?.. Der er nemlig noget galt med gearet, så skal lige ha fundet stumper frem osv..

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 18-10-05 07:47
Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-05 10:38

Så vidt jeg ved er denne model konstrueret til at kunne fungere på både benzin og petroleum. Min far havde en lign. motor (blot mindre...C5 ?) i sin jolle i 60'erne.
Du kan finde tekniske data på bl.a. denne i dette link.:
http://www.volvo.com/volvopenta/na/en-us/marineengines/outofproductionengines/paraffinengine/

Mvh
Palle jensen

Accepteret svar
Fra : pallenoc

Modtaget 50 point
Dato : 18-10-05 10:44

Hvis det ikke er muligt at finde noget i DK, kan du evt. prøve her igennem:
http://www.volvo.com/volvopenta/na/en-us/partsservice/marine+parts/old_parts/

Mvh
Palle

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 18-10-05 10:48

ThomasEp
Hvor bor du forøvrigt henne i landet?...måske findes en "gammel" Volvo Penta forhandler/værksted i dit lokalområde! jeg ved at i Horsens findes et værksted som har eksisteret i mange år, og som givetvis kan hjælpe dig

/Palle

Godkendelse af svar
Fra : ThomasEp

Dato : 18-10-05 18:20

Tak for svaret, men jeg har lige studeret lidt rundt derinde på volvo´s hjemmeside! jeg har været derinde inden jeg gik på kandu.dk for at spørge, jeg kom vidst til at kigge på den forkerte motor, den minder mere om bb 25 end bb 30´eren.. den fåes jo både som diesel og benzin model