/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Planteunderlag havestue
Fra : yttan
Vist : 966 gange
200 point
Dato : 17-10-05 18:49

Det er vel nu, at de eksotiske haveplanter - også de store - skal indendøre. Hvad gør man for ikke at ødelægge et lærketræsgulv i havestuen?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 19:21

Jeg vil tro, det er et stykke flamingo der skal være som underlag. Vi har prøvet, bare at sætte en underskål, men det

gav mærker

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 17-10-05 19:43

Jeg ville sætte dem op på nogle lister på ca 1 cm højde så urtepotten og underskålen har luft under sig.
Mvh Nanahund.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 19:53

Det er vigtigt at der er luft under som nanahund beskriver. Hvis man er uheldig at spilde vand vil det bare tørre og ikke sætte mærker. Vær varsom med for meget vand i den kolde periode, medmindre der er varm hvor de skal stå

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 20:16

Jeg ville nu være lidt bange for, at listerne også kunne afgive mærker

Accepteret svar
Fra : Balcanard

Modtaget 200 point
Dato : 17-10-05 21:49

Vi har løst det ved at sætte hjul under nogle stykker lakeret limtræ, ganske vist ikke lige store, nogle er 30x50 cm, og et par stykker er lidt breddere. De 8 af hjulene var genbrug fra et par gamle TV-borde, og de 4 er så nye. Træpladerne fik vi, da naboen havde erhvervet en container "spildtræ" fra en møbelfabrik. Meget billig løsning, og bedst af alt, planterne er nemme at flytte rundt med.

Kommentar
Fra : classic26

Dato : 18-10-05 08:13

Lister som flere skriver, og så som man gør ved gulvhøjtalere slrig 2 skruer i hver liste så kun en lille skruespids hviler på gulver!

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 17:19

Ja der er mange gode brugbare råd, nu kan det vist ikke gå helt galt

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 18-10-05 17:31

Næh, og går det galt, så gifter vi os . . .

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 18:50

Godkendelse af svar
Fra : yttan

Dato : 20-10-05 10:44

Tak for svaret Balcanard.

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 20-10-05 12:46

Velbekomme