/ Forside/ Karriere / Erhverv / Bogholderi / Spørgsmål
10  Oldboston 530
moms til Færøerne
Fra : anetteogjesper
Vist : 1425 gange
40 point
Dato : 17-10-05 18:45

Hej

Vi har fået en bestilling på vores side til Færøerne, men er slet ikke klar over hvilke regler der er for moms, for vi har hørt de kan få det momsfrit, men ved ikke hvordan man bogfører og ellers gør det?

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 18:51

http://www.erhverv.toldskat.dk/ToldSkat.aspx?oID=208749&vID=200629 i dette link står en del også om Færøerne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-10-05 18:52

Og jow det er rigtigt nok, de skal ikke betale moms

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-10-05 19:02

Hvordan bogføres dette så?

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 17-10-05 19:57

Skrive fakturaen uden dk-moms, men der er også en regle om at man skal være registeret hos Told og skat, at man kan sælge til lande uden for EU og andre momsfrie lande

Kommentar
Fra : Postigj

Dato : 17-10-05 19:58

Skrive fakturaen uden dk-moms, men der er også en regle om at man skal være registeret hos Told og skat, at man kan sælge til lande uden for EU og andre momsfrie lande

Kommentar
Fra : Leo.pedersen

Dato : 17-10-05 20:10

Ovenstående er korrekt, man skal ændre sin SE registrering, således at man også er eksportørregistreret.

Salget skal bogføres på en særskilt finanskonto (eller det skal kunne udskilles i en salgsstatistik).

Der skal ganske enkelt ikke beregnes moms på fakturaen.

Husk at det er jeres ansvar at kunne dokumentere at varen rent faktisk er udført til Færørerne. Hvis I ikke kan dokumentere dette ved en kontrol, så bliver I pålagt at indbetale momsen alligevel.

Summen af salg uden moms skal angives som en oplysning på momsangivelsen, men det påvirker selvfølgelig ikke det som skal betales.

Venlig hilsen
Leo Lund
www.erhvervsbogforing.dk

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 17-10-05 21:15

Hej

Er det virkelig nødvendigt at ændre til eksport, når det kun er privat salg?

Annuller spørgsmålet
Fra : anetteogjesper

Dato : 15-01-06 21:02

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål