/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Nyt grafikkort
Fra : m_ytz
Vist : 396 gange
50 point
Dato : 17-10-05 18:26

Jeg står og skal have mig et nut grafikkort da min fx 5200 ikke er for godt til at trække tv´et med hvad ville i forslå? jeg spiller aldrig på min com

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 19:55

Kig på www.edbpriser.dk og find det billigste med pci express
fx. http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=144253

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-10-05 19:57
Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 17-10-05 20:59

er det ikke lidt dumt at sige han skal have pci express, hvis hans computer ikke kan det (Fijala)

HAr du agp eller pci (express) (m_ytz)

Hvad vil du give og, hvad spiller du for spil.

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 17-10-05 22:11

Jeg ved ikke hvad agp eller pci er for noget? Jeg spiller aldrig på min com ( er også nevnt i spø *S*)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-10-05 17:27

Jo det kan der da være noget om. Jeg spekulerede slet ikke på det men svare nok lige hurtigt nok. Hvis du aldrig spiller på den skulle dit FX5200 da være rigeligt. Ellers prøv at installere dette lille program Everest.
http://www.lavalys.com/products/download.php?pid=1&lang=en
Prøv så at rod lidt rundt i det og se hvad hardware og muligheder du har med grafikkort. Der kan du se hvad for slots du har på bundkortet.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 17:32

jeg giver Fijala ret hvis du ikke spiller særligt meget så er et 5200 nok, men hvad spiller du??? Alle de spil jeg spiller har mit gamle mx 440 grafikkort kunne klare (tale om spil som San andreas)

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 18-10-05 17:45

Det som er problemet er at jeg kan ikke køre skærm og tv sammen tid skal ind i grafikkortet og skifte rundt på det hvergang og det gider jeg ikke gøre.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 17:48

hvordan har du sat det sammen siden du siger at det ikke kan køre sammen

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 18-10-05 18:21

Stikket fra skærmen er i det stik som passer i kortet og har så købt mig et kabel der passer til det andet stik som går ud i et skarstik ( ved ikke hvad de forskellige stik hedder)

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 19:04

Hvis jeg har forstået dig rigtig vil du have et Fjernsyn koblet til computeren, og en almidelig pcskærm.

se her.

http://www.videohelp.com/images/tvut.png

Jeg kobler tit mit fjernsyn til computeren, hvis jeg ser film, men jeg har prøvet med (geforce 4 mx 440 og geforce 6600gt)
der kan man ikke koble både fjernsyn og computerskærm på.

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 18-10-05 20:08

Det er sådan jeg har samlet de forskellige kabler. Jeg har været med til at vi kunne gøre det på en bærbar com hvor vi havde to skærme til på engang da vi brugte dem til at se film på så det skulle da være mærkelig at det ikke kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 20:11

var det den bærbar skærm eller 2 eksterne skærme

Kommentar
Fra : m_ytz

Dato : 18-10-05 21:15

Den ene var den bærbare og den anden var en anden skærm men de "kørte" begge to på samme tid

Kommentar
Fra : dayworker24

Dato : 18-10-05 21:17

ja tror det e noget andet.

Skærmen på den bærbare kunne jeg ikke forestille mig at den slukkede.

men hvorfor er det lige du vil have både et fjernsyn + pc skærm koblet til

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-10-05 09:35

Du har 100% AGP i din PC, for FX5200 blevet lavet før PCI-E kom frem.
Som jeg har forstået det, så er det "Clone" som du vil bruge?
Altså ha det samme billede på dit TV som på din PC-monitor?
Kan ikke forstå hvorfor dit FX5200 ikke kan finde ud af det, for det kunne mit Gforce3 og det er ældgammelt og også fra Nvidia.
Der sidder vel en TV-out port på dit grafikkort? Composite eller lign?

Hvis ikke, så må du finde et kort som understøtter dette. evt. FX5500 for at holde sig i den billige ende.