/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Musik på hjemmeside
Fra : FrK_KrisTenSen
Vist : 514 gange
50 point
Dato : 17-10-05 17:43

hejsa, er der nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg får et skykke musik på min hjemmeside .. Det er en bestemt sang jeg gerne vil have til at køre når nogle går ind på siden .. Håber du kan svare mig på det ..
På forhånd tak ..

Kommentar
Fra : computersmeden

Dato : 17-10-05 18:15

Hvilket program bruger du til at fremstille hjemmesiden???

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-05 18:22

Det kan gøres på flere måder, men jeg vil anbefale dig at lave det således at den besøgende har mulighed for at stoppe musikken og her er koden til det.

<EMBED SRC="dinmusik.mid" WIDTH="78" HEIGHT="16" AUTOSTART="true" LOOP="true" TYPE="audio/midi">

//bentjuul

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 17-10-05 18:34

Hvis du ikke vil have at man skal kunne slukke for musikken så skal du indsætte dette mellem dine head tags

<bgsound src= "din-melodi.mid" loop="-1">

//bentjuul

Kommentar
Fra : Easywebhost

Dato : 17-10-05 19:36

Hej Kristensen

Jeg må på det kraftigste fraråde dig at lægge musik på din hjemmeside.
Antipiratgruppen har været ude efter sider med musik og selv midi-musik skal man betale (C) af.
Så med mindre det er dit eget komponerede musik eller der ikke er (C) på koster det dig penge, hver gang en besøgende kommer ind forbi din side også selvom du skulle eje cd'en i original.

Mogens
www.easywebhost.org

Kommentar
Fra : FrK_KrisTenSen

Dato : 17-10-05 20:06

Okay .. men altså der er ikke noget der er lovligt at have af musik inde på sin hjemmeside ..? altså fra en kendt kunstner ?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-05 14:10

Det som jeg kan få ud af det, er at du vil have musikken på med evt. sang m.m. - Det ville normalt kræve aat du lægger det ud i WAV eller MP3 format.
For det første fylder det ad H****** til, for det andet tager det en evighed at hente ned for den besøgende.
Copydan afgiften har været nævnt.
Det ER IKKE tilrådeligt at lægge så store filer ud, især ikke når de starter automatisk. Det er for langsomt og jager de besøgende væk.
Nøjs med en lille MID file, de fylder kun nogle få kilo og er til at have med at gøre.

Men OK - hvis du ikke vil have mange besøg på siden, så er det jo en god fremgangsmåde!

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 14-02-06 03:41

Som jeg skrev i det andet spørgsmål, er vores koder der tidligere er blevet givet her, rigtige. Men da jeg samtidig fandt ud af at du bruger webbyen som webhotel så er der andre regler der gælder.

Du skal sætte følgende kode ind:

<P align=center><FONT face=Arial size=6></FONT>&nbsp;</P><EMBED src=hentfil.asp?hentfil=162697 width=1 height=1 type=audio/midi autostart="true" loop="true">

hvor du skal rette dette hentfil=162697 til det tal som din oploadede musikfil har fået i webbyen.

Du indsætter hele koden ved at gå ind på din side og vælg rediger - når siden kan redigeres så vælger du foroven Vis HTMLog sætter koden ind.

Jeg oprettede i tidernes morgen denne side, fordi en bruger havde samme problem som dig http://bentjuul.webbyen.dk og det virker endnu.

Nu ved du at du skal lige bemærke at det er webbyen du bruger i fremtidige spørgsmål, for så er det nemmere at hjælpe dig.

//bentjuul

Kommentar
Fra : severino

Dato : 14-02-06 18:16

Nu er dette spørgsmål så gammelt at du bør overveje om ikke melodien skal være:

Sku' gamle venskab ren forgå