/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Microsoft office Outlook bloker afsender
Fra : Toby14dk
Vist : 888 gange
145 point
Dato : 17-10-05 17:34

Heysa.. :)
Har lige skriftet fra outlook express til Microsoft Office Outlook 2003 og jeg kan ikke finde ud hvordan faden man blokerer en afstender...!!
Er det muligt? i så fald hvordan.
og et lille bi spørgsmål.. hvis nogle ved hvad de der flag er til kunne det være rart med en forklaring.. :)

MVH. Tobias.

Accepteret svar
Fra : phammerdk

Modtaget 155 point
Dato : 17-10-05 17:41

når du får en email du ønsker at blokere, højre klikker du blot på mailen og vælger Uønsket email -> og herefter om det kun er fra den specifikke afsender eller om det er fra alt der kommer fra lige den mail server - altså alt det der står efter @ i adressen

Flagene viser dig om email meddelsen er sendt med lav - mellem eller høj prioritet - bruges mest i arbejdsmiljøer hvor man sender aftaler mm. internet til hinnanden

Kommentar
Fra : Tordenkalven

Dato : 17-10-05 17:43

Når du får en mail fra en uønsket, højreklikker du på den, og peger så på uønsket mail, så " farer" den i denne mappe, og fremtidige samme vej...

Fagene har jeg ikke styr på...

Kommentar
Fra : iah

Dato : 17-10-05 17:48

Heysa.. :)

Med hensyn til at blokere en afsender: du går ind under "Handlinger" - "Uønsket e-mail" her kan du så tilføje adressen på den du iønsker at blokere...

Når du afmærker en meddelelse, en mødeindkaldelse, en kontaktperson eller post, tilføjes et flagikon. ,
Brug afmærkning til at minde dig om, at du skal følge op på et emne eller til angive en anmodning til en anden.
Du kan også bruge afmærkning til at angive en påmindelse for meddelelsen eller kontaktpersonen.

Du kan bruge de seks farvede meddelelsesflag til at håndtere indgående e-mail-emner ved at mærke emnerne med flag, der angiver forskellige former for opfølgning.
Du kan f.eks. bruge det røde flag til at markere meddelelser, der kræver øjeblikkelig handling, og det blå flag til meddelelser, der kan læses senere. Når du tilføjer et meddelelsesflag, ændres baggrundsfarven på kolonnen Flagstatus, så du både hurtigt og let kan finde emner på meddelelseslisten, mens du ruller gennem den.
De emner, du giver et meddelelsesflag, vises automatisk i søgemappen Til opfølgning.
En e-mail, der sendes til dig med et meddelelsesflag, vises imidlertid ikke i søgemappen, medmindre du afmærker emnet med et flag.

Når en meddelelse eller en kontaktperson afmærkes med et flag, vises et af følgende flag i kolonnen Flagstatus .

Godkendelse af svar
Fra : Toby14dk

Dato : 18-10-05 13:14

Tak for svaret phammerdk.
Havde fandme ikke set der stod " uønsket mail " men så ved jeg jo det nu.. ;)
Tak Mvh. Tobias

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 20-10-05 08:14

Hej Toby14DK

Jeg brugte også en del tid inden jeg fandt den - igen et eksempel på en Microsoft oversættelse der
ikke lige er til at gennemskue - spam = uønsket email... hmmmm

Kommentar
Fra : Toby14dk

Dato : 20-10-05 14:49

nemligt.. :)
man overser nemt de der alm. ord.. prøv med noget fagsprog i stedet for.. :D el. noget som kan forstås..
<Toby>