/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Harddisk problem ?
Fra : Surf
Vist : 358 gange
20 point
Dato : 17-10-05 16:53

jeg har en problem med min harddisk

da jeg delte D drevet i 2 stykker så det bliv D med 50 GB 0g E med 200 GB har jeg kun haft problemer med E drevet. det er sådan at windows op til flere gange har opdaget en fejl på dens drev der. tror i at det er fordi jeg har sætte den til at være en logisk drev. eller hvad

Håber at i vil hjælpe mig

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 17-10-05 16:57

har du opdateret din windows XP ( jeg går udfra det er den du kører med ) til servicepack2? Det kan være løsningen på dit problem da XP før servicePack havde det svært ved harddiske over 160 GB ( så vidt jeg husker )

ellers skriv igen

mvh Peter Hammer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-10-05 17:22

Prøv at kigge her: http://tips.bsjh.dk/
Der kan du se lidt om partitioner og formatering.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-10-05 14:24

Jeg ved ikke rigtigt hvad du vil med et drev på 200 Gb.
Store drev giver en øget risiko for at miste rigtig mange data på én gang, hvis det går ned.
Dit drev D er det fysiske drev, og dit drev E er en partion af D-drevet. - Du kunne med fordel dele E op i to eller flere partioner, så du havde data mere adskilt. Det giver en noget større sikkerhed, og så slipper du sikkert for det problem du har nu.
Iøvrigt tager store drev, evigheder at virusteste og defragmentere, her er fordelen med mindre drev, at du kan tage et for et og teste dem, når der er tid til det.

Annuller spørgsmålet
Fra : Surf

Dato : 30-11-06 02:43

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål