/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
for langsom start af windows
Fra : oleho
Vist : 529 gange
100 point
Dato : 17-10-05 16:08

har geninstalleret windows XP
herefter:
"luk windows-genstart-indstillinger gemmes-windows startes (og det er her at det varer meget længe inden der kommer -"velkommen"- på skærmen
ved efterfølgende "mail" varer det også meget lang tid inden der er forbindelse
herefter kører alt normalt også hastigheden
jeg har ryddet op på diskene og sanned for virus
mvh
oleho

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 17-10-05 16:45

Hej Ole

Din hastighed ved opstart kan skyldes mange ting
A) hvis du har et antivirusprogram åbner de fleste af dem ikke din netforbindelse før de kører - og det kan føles som lang tid
B) har du installeret til ServicePack2
C) hvis du har mod på det kan du vælge START - > KØR og skrive msconfig -> tryk OK
her kan du se havd din windows starter op med - du kan vælge at se alle de filer windows starter med eller kun se dem der IKKE er Microsoft
her kan du tit finde svaret på en langsom opstart
D) prøv at starte i fejlsikret tilstand ( tryk F8 lige efter dit bios billede kommer og lige inden windowsxp logoet kommer på din skærm )
E) der kan være mange faktorer der spiller ind - deftekt Hardware feks - Prøv at deaktivere sin netforbindelse og genstart så maskinen - windows kan være enormt langsom hvis den ikke kan "hitte ud " af netværket

håber det kan hjælpe dig lidt

Mvh Peter Hammer

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 17-10-05 20:04

du kan også prøve at diskdefragmentere din maskine....