/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
gearolie på honda sfx
Fra : phammerdk
Vist : 1987 gange
70 point
Dato : 17-10-05 15:45

I min manual til Honda SFX50 står der at der skal 0,2 L gearolie i ( eller nogte i den stil )- men der står bare ikke hvor man fylder på / chekker olien.
Jeg har regnet ud at det skal i på den side hvor kick starteren sidder - men jeg kan hverken finde påfyldnings propper / møtrikker / bolte eller andet...

Nogen der ved hvor og hvormeget man fylder på og hvordan man chekker om der er nok olie på ?

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-05 18:58

Næ, jeg kan ikke tro der skal 0,2 l på, men et sted mellem 75 og 100 ml, som der skal på de fleste scootertyper.
Det plejer at være uvæsentlig om der kommer de 75 eller 100 ml på, da bare tandhjulet kan slæbe lidt med op.
DU tømmer et sted under baghjulet, og påfylder ved at fjerne den sorte fingerprop ovenpå baggearet over baghjulet.
Der er ingen måleprop eller pind.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 17-10-05 18:59

http://www.thansen.dk/product.asp?c=609152624&n=323261216&pn=342945214
Thansens er nøjagtig lige så god som de andres, den koster bare det halve.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 17-10-05 19:48

OBS der må ikke overfyldes på honda, det kan give motorhaveri...

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 17-10-05 19:58

åhh undskyld jeg troede at det var en 4-takt,
se denne link
http://home1.stofanet.dk/carl/honda.sfx1.htm

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 17-10-05 20:16

Det er vel forhåbentlig ikke dig selv der har brugt så mange penge på tun og så valgt sådan er sær blanding af dele og så kun opnå 95kmt.
Min Aprilia Rally kørte 110 kmt og den var tunet for 2500,-

Kommentar
Fra : phammerdk

Dato : 24-10-05 10:13

Tror lige forummet tabte tråden.....:)

Jeg er ikke interesseret i hvad og hvilke tun folk har på deres honda

Det eneste jeg efterlyser er at finde ud af hvor aftapning og pafyldnings bolt / prop / hul / whatever - sidder på
min Honda SFX50 ( knallert eller scooter om man vil ) - årgang 2003 - til gearolien.

Jeg tror jeg har fundet aftapnings bolten - i bunden af gearet, lige under baghjulsnavet - men den kære påfyldningsprop / bolt eller hvad det nu er - den kan jeg skisme ikke finde....

Er der evt. nogen der har et billede / tegning / manual hvor man kan se det - i min egen manual er der ingen hjælp at hente - det eneste der står er bare hvormeget gearolie der skal på.....

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 70 point
Dato : 24-10-05 13:40

Du kan se den lidt gullige aftapningsprop lige foran bremsearmen.
Men det kan godt være du skal have luftfilterkassen af for at se påfyldningsproppen som sidder oven på gearudvekslingshuset (altså så højt som du kan komme i forhold til aftapningsproppen.)
http://www.bikeshop.ro/uploads/file_01052_phpWezZoK.jpg
VH Palle Hansen

Godkendelse af svar
Fra : phammerdk

Dato : 24-10-05 15:33

Tak for svaret pallebhansen. Dejligt med et billede :)