/ Forside/ Teknologi / Hardware / Mac / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 750
Køb af Ipod
Fra : simon100
Vist : 1856 gange
100 point
Dato : 17-10-05 13:54

Hej

Overvejer køb af en Ipod. skal bruges til løbeture, togture samt evt i bilen. Nogen forslag til model?

Er der nogen af modellerne som kan overføre musikken til bilradioen? - der er ikke kasette-afspiller i bilen!

Kommentar
Fra : epidedymittis

Dato : 17-10-05 16:57

Nej, du kan ikke overføre til bilradio, medmindre der er mp3 i bilradioen.

Jeg mener at de fleste Ipods kan tåle en løbetur. (og togture ) Prøv at led på www.hifipriser.dk

Kommentar
Fra : migBECOOL

Dato : 17-10-05 19:36

heeeey jeg arbejder i en butik der hedder carsound, og der har vi sådan nogle Ipod-adapter til blaupunkt som du så kan forbinde til din radio alså kun hvis det er en blaupunkt radio.

du kan også tage et kig på vores hjemmeside www.carsound.dk der finder du bare alt i biludstyr

håber det hjalp lidt

m.v.h michael

Kommentar
Fra : UlrikB

Dato : 18-10-05 00:13

De store iPods og iPod Mini (men altså ikke Nano og Shuffle) kan alle forbindes trådløst til en FM radiomodtager. Det være sig auto- transistor- eller stationær. Til dette kræves blot, ud over iPoden altså, en adaptor fra Griffin der hedder iTrip. Det er egentlig en lille FM sender med en sende-radius på nogle få meter. Når den er tilsluttet iPoden skal man blot tune radiomodtageren ind til at modtage signalet fra iTrip ligesom man ville tune ind på en hvilken som helst anden FM station.
Se mere om iTrip her : http://www.griffintechnology.com/products/itrip/

Kommentar
Fra : jegharenibook

Dato : 01-12-05 17:27

Du kan sagtens benytte den i bilradioen. Som Ulirik siger. Griffint er svaret! De store ipod g5 video er rigtig fede!! Jeg har selv en iPod 20 gb ( 4g color) den inden den nye med video. Den er sååååå fed. Havde får en zen micro fra creative, men den er såååå meget bedre en zen micro'en. Dejlig med alt den plads! 20 gb er mere end rigelig, for mig. Den har 25 min. joproff hvor der absolut ikke er nogle abrydelser. Jeg cykler med min og har aldrig nogensinde oplevet at den har faldet ud. Batteritiden og også god. Heller ingenting, der!

Kommentar
Fra : chrskaaning

Dato : 18-09-06 21:17

Hej det er en misforståelse at du ikke kan få iTrip til iPod nano, det kan du godt. Hvis du sakl bruge den til aktiv sport som løb vil jeg helt klart anbefale nano. Den er lille og let, og det at den er let gør at den ikke ligger i lommen og hopper rundt. Hvis du skulle tabe den sker der heller ikke noger. Nano er bygget på fast hukommelse også kaldet flash hukommelse, det vil sige at de ikke sidder en harddisk i nano'en som der gør i den almindelige iPod. En hardisk er ikke glad for stød og slag, så hvis du skal løbe med den skal du helt klart vælge nano, den er endda kommet i en 8 GB version, så der er masser af plads.