/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Hvordan kommer vi videre
Fra : alice_trauelsen
Vist : 666 gange
200 point
Dato : 25-07-01 23:00

Hej
Vi ved hvornår vores gran onkel er født, og vi ved hvem han var gift med, men ikke hvornår de blev gift, hvornår eller hvornår han døde. Vi ved også at han ejede en gård i Holmstrup på Fyn, men hvordan kommer vi videre herfra ? Vi vil gerne finde gården og finde ud af hvor lang tilbage den går. Vi ved at han arvede gården ?

Er der nogen der kan hjælpe og kan vi også søge efter oplsyninger på nettet og hvor og hvordan.

På forhånd tak for hjælpen

Mange hilsner
Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-07-01 01:21

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev Wed, 25 Jul 2001
21:00:13 GMT

>Hej
>Vi ved hvornår vores gran onkel er født, og vi ved hvem han var gift
>med, men ikke hvornår de blev gift, hvornår eller hvornår han døde. Vi
>ved også at han ejede en gård i Holmstrup på Fyn, men hvordan kommer vi
>videre herfra ?
>
Allerførst ville det nok være en god ide, at fortælle hvem denne
grandonkel var og hvornår han levede. Evt. også hvad gården hed.

>Er der nogen der kan hjælpe og kan vi også søge efter oplsyninger på
>nettet og hvor og hvordan.
>
Det afhænger helt af hvilken tidsperiode det handler om. Men kom med et
par navne og et par årstal. Det kunne jo tænkes, at der var nogen her i
gruppen der kender området og/eller personerne.

--
mvh, A:\Feldborg

http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/opslag/
http://www.haunstrup.dk/feldborg/genealogi/download/

Accepteret svar
Fra : gibson

Modtaget 200 point
Dato : 26-07-01 06:49

Hvis I kender gården, så kontakt dem på gården. De har sikkert en fortegnelse og alle der har været bosiddende på gården. Eftersom gården er gået i arv betyder det at det er efterkommere der altid har arvet gården. Børnene er også født på gården. Så er det bare at henvende sig til kirken med slægtsnavnet og så vubsi har i klarlagt familien i hvert fald indtil kirken blev bygget.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 26-07-01 06:50

indtil gåden blev bygget...ikke kirken...haha

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 26-07-01 06:51

sgu da heller ikke gåden ---> GÅRDEN!!!

Kommentar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 26-07-01 09:32

Hej
Det jeg ved om min grand onkel er at han hedde Hans Marius Jørgensen, han er gårdmand og født 17-04-1885, hans forældre hed Anders Christian Jørgensen af Viggerslev, og hans hustru Maren J. Mortensen, Faderen er født 23-04-1855 og døde i Kourp den 11-05-1935, Maren er født 29-08-1861 i Viggerslev sogn, hendes forældre var Christen Jørgensen af Trøstrup mark og hans hustru Abelone Marie Larsen af Rue Kourup song. Min onkels søskende hed Karen Marie, Rasmus Alfred, Anna Katrine, Karl Martin, Peter Holger, Laurits, Jørgen og Ane Kristien Jørgensen.
Det er hvad vi ved, vi ved ikke hvor gården ligger og hvad den hedder.

Kommentar
Fra : gibson

Dato : 26-07-01 09:34

Jeg forstod det sådan at I kender navnet på gården ? Hvis det er tilfældet så find den på www.krak.dk eller ring til oplysningen. Hvis I ikke kender navnet på gården men kender ejerne fra nyere tid, så er der sikkert ikke ret mange gårde i Holmstrup og en gårdejer der vil sikkert kunne hjælpe jer

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-07-01 16:51

jeg har det store værk over alle gårde så hvis du giver mig mere om den kan
det være jeg kan slå den op og måske, man kan jo håbe, finde lidt mere.

Astrid

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-07-01 17:03

Prøv evt.

http://www.slaegtsgaardsforeningen.dk

hvor man under slægtsgårdsdatabasen kan søge på f.eks. 1) gårdens navn, 2)
sognet, som gården ligger i.

Det er en stor hjælp, hvis I har matrikelnummeret på gården på forhånd,
fordi mange gårde ikke har navne. NB: ikke alle gårde findes i databasen.

For kopi af arkivets materiale kontaktes arkivet på Gl. Estrup direkte.

Med venlig hilsen

Ulrich Alster Klug
http://www.dannebrog.subnet.dk