/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Ortofon P-15 højttalere?
Fra : trump
Vist : 409 gange
100 point
Dato : 17-10-05 10:44

Jeg har for 50 kr. på et loppemarked købt et sæt Ortofon P-15 højttalere.
Dene ene var i stykker men let at reparere og de virker perfekt nu.
De lyder faktisk godt, har nogle ret heftige specifikationer tror jeg og ser ud til at have været dyre engang.
Jeg kan intet finde om dem og kender ikke så meget til højttalere.
Er der nogen der kender dem og ved om det er kvalitetshøjttalere

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-10-05 13:43

Ortofon har mig bekendt aldrig markedsført sig med højttalere. Har du yderligere oplysninger, billeder eller andet?

Kommentar
Fra : trump

Dato : 17-10-05 13:53

Ja...det er det der er så underligt - jeg kan heller intet finde

Men det er Ortofon. Det står mange steder på dem både med emblemer på fronten og med klistermærker bagpå.
Der er et skilt med en masse specifikationer på bagsiden af dem.
Og så et skilt med Made in Denmark og materialets kvaliteter osv osv.
Jeg fandt dem i Sverige og de står i vores sommerhus, men jeg kan nappe et billede i næste weekend når jeg skal derop.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-10-05 13:59

Jeg har tidligere oplevet at firmaer har produceret nogle få stk's af noget, man så alligevel ikke markedsførte og solgte i antal. Eksempelvis lånte vi engang en Brüel & Kiær slaveforstærker, der ivørigt var sindsygt ydedygtig, på trods af dens lidenhed! Ligeledes kan højttalerne have en anden oprindelse end Ortofon, der så bare har "døbt" den.

Kommentar
Fra : trump

Dato : 17-10-05 14:09

Jeg prøver at nappe et billede i weekenden - så håber jeg at du gider kaste et blik på det - nu bli'r man jo lidt nysgerrig

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 17-10-05 14:15

54 91 19 15 Ortofons tlf nummer. De må jo vide et eller andet!