/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Ram
Fra : bjarnebr
Vist : 304 gange
100 point
Dato : 17-10-05 00:03

Jeg har 512MB ram i min PCmed Windows XP, og den er fuldt opdateret, den virker temmeligt langsom efter at jeg opdaterede til servicepack 2 det tog ca. 30 sekunder fra jeg klikkede på knappen "gem spørgsmål" og til siden skiftede til den side hvor jeg kunne se mit spørgsmål på gul baggrund - Hvor mange ram er nødvendigt for at få fuld fart på igen, eller hvad ellers kan jeg gøre?
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-05 00:06

Det er ikke din komputer det er galt med - det er KANDU

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 17-10-05 09:17

Samme her, nogle gange tager en refress, så lang tid, at jeg opgiver.

Kommentar
Fra : vibber1310

Dato : 17-10-05 10:00

512 MB RAM skulle være nok til de fleste. Jo Kandu er ret langsom, men går ud fra at du mener din pc generelt. Der er nogle pcer der bliver enormt langsomme efter at have fået SP2 på. Var pcen ren for snavs før du installerede SP2? For hvis der er spyware kan der blive problemer med pcen efter SP2 kommer på. Du kan finde nogle onlinescannnere herfra: www.spywarefri.dk
Men ellers kan en oprydning nok også hjælpe. Slet cookies o.a og lav evt en diskdefragmentering hvis det er tiltrængt.

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-10-05 11:19

Jeg har Awast og Microsoft Antispyware installeret og så kører jeg af og til en test fra forskellige online skannere.
Bjarnebr

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 17-10-05 11:43

Jeg laver selvfølgeligt også diskdefragmentering mindst en gang om ugen.
Bjarnebr

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-05 11:54

Som sagt har dit eksempel INTET med dine ram at gøre.

Kandu kan af og til (ret ofte) være minutter om at loade.

Det er også det der bevirker de mange gentagelser der af og til er i spørgsmålene da folk trykker flere gange på send, og det kan den huske når den endelig loader.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-10-05 11:56

Lige nu var mit indlæg 11:54 - 34 sek. om at loade.

Kommentar
Fra : hondazoomer

Dato : 18-10-05 00:01

hvor mange programmer har i kørene ??

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 18-10-05 09:10

Jeg har tilsyneladende 38 programmer kørende, men jeg ved ikke hvad de gør, er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg kopierer listen over i Kandu?
Bjarnebr

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 20-10-05 15:09

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 20-10-05 15:20

Selv tak