/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
link med adgangskode??
Fra : cbsjanten
Vist : 472 gange
100 point
Dato : 16-10-05 20:22

jeg vil gerne have en underside på min hjemmeside der er beskyttet med adgangs kode og bruger naven
er der nogen der kan fortælle mig hvordan jeg laver sådan en???
eller ved hvor jeg kan læse mig frem til det?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 20:40

-->
</style>

</head>

<body bgcolor="#00FF00">

<FORM action="en_anden_side.html" method="post" class="form">
<INPUT NAME="adgang" TYPE=password class="felt" SIZE="20" MAXLENGTH="20" tabindex="1" style="border-style: solid; border-color: #00FF00">
<INPUT TYPE=BUTTON VALUE=" OK " onClick="location=form.adgang.value+'.htm'">
</FORM>

<!-- FORM SLUTTER HER -->

</body>

Kan ses her et par dage:
ftp://hirsenet.dk
Se forskellen på de to sider

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 16-10-05 20:47

ok men her er der kun 1 kode ville gerne have både brugernavn og pass på

og at alle bruger kunne se den samme side med hver deres navn og kode

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 16-10-05 21:12

Ja det var jo bare den lille nemme.

Kommentar
Fra : Backtee

Dato : 16-10-05 23:21
Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-10-05 14:09

Backtee<------ nice program

men der er ikke sikkerhed nok på den for man kan deeplinke og gå frem og tilbage uden at skulle logge ind igen

så er der flere forslag???

Kommentar
Fra : Easywebhost

Dato : 17-10-05 19:39

cbsjanten...

Hvis det skal fungere korrekt, skal du bruger en :

.htaccess fil

Hvis din server kører apache, så kan du undgå deeplinkning og hele svineriet.

Jeg ved at en del webhoteller tilbyder denne funktion i deres kontrolpanel. Vi er en af dem

Mogens
www.easywebhost.org

Accepteret svar
Fra : bentjuul

Modtaget 100 point
Dato : 17-10-05 20:45

Jeg faldt lige over dene tutorials som du måske kan bruge http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 17-10-05 23:51

http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword/

puha det er svært

ved ikke med apache har www.b-one.dk

må lige prøve vidre i morgen

tak for svarene håber i bliver hængende lidt endnu

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-05 00:00

Ja, det er ikke let at arbejde på egen hånd men det kan lade sig gøre de fleste steder.

Falder jeg over yderligere noget, måske php så hører du.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-10-05 18:32

hejsa har skrevet lidt med support og får fælgende at vide

Hej,

Web-hotellet er på en Apache server. Der
kan bruges .htaccess

Der findes en vejledning her:
http://www.webcafe.dk/artikler/apache/htaccesspassword
/

Du skal bruge flg.:

.htaccess fil:

AuthUserFile /customers/domain.com/domain.com/httpd.ww
w/navnet på din mappe/.htpasswd
AuthGroupFile /dev/null
AuthName EnterPassword
AuthType Basic

require user (her skriver du brugernavn)

nogen af jer der får noget ud af det???
og gider uddybe det for mig??

Kommentar
Fra : taliskoko

Dato : 18-10-05 18:41
Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-10-05 19:57

ok takker for at i stadig hænger ved

jeg er nu kommet lidt længerer

men sidder fast ved i at opload htpasswd filen i min rod

min rod hedder /customers/dvd-guider.dk/dvd-guider.dk/httpd.www

mit store spørgsmål er nu hvordan finder jeg derhen og oploader filen? med min ftp
alt andet virker nu på nær at jeg ikke kan logge på da den ikke ligger det rigtige sted htpasswd filen

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-05 21:05

Når du har oploadet filen med ftp og fået det hele til at virke - så kan du lave en guide vi andre forstår

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-10-05 21:14

haha det kan du tro hvis jeg nogen sinde for det til at virke

http://www.dvd-guider.dk tryk på ingen adgang
første del er jo god nok
hvis for fanden jeg bare vidste hvor jeg skal smide htpasswd filen fatter minus lige nu og har stærkt brug for en ny hårfarve

men har da aldrig givet op endnu ang den side meeeen man skal jo aldrig sige aldrig

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-05 21:26

Prøv lige at se
Citat
Hvis stien til dit bibliotek på serveren er /home/users/ditbrugernavn, så smider du "htpasswd" filen her. Helst ikke i dit web-bibliotek (det, andre ser, når de går ind på din side). Under alle omstændigheder skal du sørge for, at "htpasswd" ligger der, hvor ".htaccess" leder efter den!

fra mit tidligere link.

//bentjuul

Kommentar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-10-05 21:39

så var den der sq juhuuuuuuueeeeeeeee

.htacces fil skal være:

AuthName "-- dit navn på login boxen--"
AuthType Basic
AuthUserFile /customers/dvd-guider.dk/dvd-guider.dk/httpd.www/brugerdata/.htpasswd

require valid-user
___________________________________________________________________________________________________

.htpasswd fil skal være

blondine:YW0hwd6xZdikE--------->det giver login som bruger:blondine-------pass:altidfrisk

skal så ligge i mappen brugerdata

roden findes ved at lave en fil du kan evt døbe den rod.php og den skal se sådan her ud
<?php
echo "<html>" . $_SERVER["DOCUMENT_ROOT"] . "</html>";
?>
___________________________________________________________________________________________________
så oploader du den med din ftp

så kalder du den frem i din browser ved at skrive i mit tilfælde www.dvd-guider.dk/rod.php
og ser sådan her ud:
/customers/dvd-guider.dk/dvd-guider.dk/httpd.www<------det er så roden der tilføjer du /dinmappe ( i mit tilfælde brugerdata)

ved ikke om det giver mening det gør det sikkert ikke
men det gjorde det for mig så slut prut ikke mere hjemmeside for mig i dag

over and out

Godkendelse af svar
Fra : cbsjanten

Dato : 18-10-05 21:42

Tak for svaret bentjuul. selvom guiden ikke helt er for newbies som mig gav den da langsomt mening
også en stor tak til alle jer andre der har budt ind

Kommentar
Fra : bentjuul

Dato : 18-10-05 22:01

Selv tak cbsjanten, det har været spændende at følge - og nu ved vi at der er een på kandu der kan login med .htacces og .htpasswd - så du kan få travlt.
Jeg vil gemme tråden i mine foretrukne og så en dag prøve selv.

//bentjuul